MOTO MORINI CORSARO 750
Omschrijving MOTO MORINI CORSARO 750
Traditioneel Vakmanschap, Moderne Innovatie
Maak kennis met de Moto Morini Corsaro, een motor die het kenmerkende vakmanschap van het merk perfect belichaamt. De Corsaro combineert traditie met innovatie en moderniteit, en brengt de rijke erfenis van succes naar een hoger niveau. De naam 'Corsaro' roept herinneringen op aan een geschiedenis van uitmuntendheid, en dit nieuwe model zet die traditie voort met een design dat indruk maakt, gepaard met rijplezier, prestaties en avontuur.
Wat de Corsaro echt bijzonder maakt, is de transparantie in zijn ontwerp. Technische en functionele oplossingen zijn naadloos verweven in zijn gedurfde en onmiskenbare esthetiek, die zowel stijl als functionaliteit biedt.
Pre-order nu en profiteer van €250 korting! Verwachte levering in de tweede helft van 2025.
Moto Morini CORSARO 750 zwart
De Moto Morini CORSARO zwart belichaamt perfect het vakmanschap waar het merk om bekend staat, met een mix van traditie, innovatie en moderniteit. De naam ‘Corsaro’ roept een nalatenschap van succes en brede erkenning op. Dit nieuwe model gaat nog een stap verder en weet te imponeren met zijn design, rijplezier, prestaties en fun.
Een transparante en gedurfde uitstraling
Vanuit designperspectief valt de CORSARO op door zijn transparantie: technische en functionele oplossingen zijn naadloos verweven in een gedurfd, onmiskenbaar en indrukwekkend uiterlijk.
Esthetiek op de eerste plaats
Overbodige elementen zijn tot een minimum beperkt om de technische en mechanische componenten te benadrukken, die perfect geïntegreerd zijn in een krachtig en dynamisch ontwerp. Een opvallend voorbeeld hiervan is het motorolie reservoir, dat is geïntegreerd in het achterste deel van de motor en voorzien is van een extern inspectievenster.
Beschikbaar in twee kleuren, rood en zwart, is de nieuwe Moto Morini CORSARO de ultieme keuze voor motorrijders die op zoek zijn naar een perfecte balans tussen prestaties, stijl en dynamisch rijgedrag, zonder concessies.
Specificaties
Lengte x breedte x hoogte: 2.170 x 855 x 1.250 mm
Wielbasis: 1462 mm
Rijklaargewicht: < 200 kg
Zithoogte: 820 mm
Frame: Gemengd aluminium/staal
Achterbrug: Aluminium
Voorrem: 320 mm dubbele schijf met monobloc remklauwen
Achterrem: 220 mm enkele schijf met vaste remklauw
Voorvering: Volledig instelbare omgekeerde vork
Achtervering: Progressieve koppeling met schokdemper geïntegreerd in de achterbrug
Motortype: 90° V-twin cilinder
Cilinderinhoud: 749 cc
Boring x slag: 90 mm x 58,9 mm
Smering: Dry sump (droog carter)
Compressieverhouding: 13:1
Maximaal koppel: 77 Nm @ 7500 tpm
Krukas: Tegen-roterend
Maximaal vermogen: 96 pk
Maximale snelheid: > 210 km/u
Uitstootnorm: Euro 5+
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd net vóór de 1000 km. Wij raden aan dit te doen tussen 900 km en 1000 km. Daarna moet je motor om de 6000 km of elke 6 maanden een onderhoudsbeurt krijgen bij de dealer, afhankelijk van wat het eerst voorkomt. - Moet ik mijn motor laten onderhouden bij een erkende dealer om de garantie te behouden?
Ja, je motor moet bij een officiële dealer worden onderhouden en de onderhoudsbeurt wordt automatisch online geregistreerd. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket-uitlaat monteer?
Ja, een aftermarket-uitlaat heeft geen invloed op je garantie, maar deze moet door je dealer worden gemonteerd. - Heeft mijn motor tubeless banden en wat zijn de voordelen hiervan?
Ja, dit model is uitgerust met tubeless banden. Deze kunnen op afgelegen locaties worden gerepareerd zonder het wiel te verwijderen. Gebruik eenvoudig een bandenreparatieset om het lek te dichten en pomp de band op met een kleine draagbare compressor. Banden met binnenband zijn lastiger te repareren langs de weg. - Moet ik de motor inrijden of gebeurt dit al in de fabriek?
Er zijn veel artikelen op internet die beweren dat motoren in de fabriek worden ingereden. Wij adviseren echter sterk om de motor de eerste 1000 km zelf voorzichtig in te rijden. Dit doe je door rustig te rijden en de motor niet hoger dan 1000 RPM onder de rode lijn te laten draaien. (Bij een rode lijn op 9000 RPM, mag je niet boven de 8000 RPM komen.) Daarnaast is het belangrijk om de toerentallen af te wisselen en niet langdurig op hetzelfde toerental te rijden, bijvoorbeeld op de snelweg. Dit voorkomt dat de motor in de toekomst lui wordt. - Moet ik mijn motor voor het rijden opwarmen of kan ik gewoon starten en wegrijden zoals bij een auto?
Wij raden sterk aan om de motor eerst op te warmen voordat je gaat rijden. In tegenstelling tot een auto is het motorblok van je motor blootgesteld aan de elementen, waardoor het metaal uitzet of krimpt afhankelijk van de temperatuur. Laat de motor een paar minuten stationair draaien terwijl je je jas, helm en handschoenen aandoet. Dit is een goede gewoonte en helpt de motor in optimale conditie te houden. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Wij raden aan om de ketting om de 400 km te smeren, wat neerkomt op elke tweede tankbeurt. Wij raden automatische kettingsmeerders af, omdat we slechte resultaten hebben gezien met deze systemen. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Je kunt dit controleren door met je voet de ketting op te tillen vanaf de onderzijde. Controleer de kettingspanning alleen als je de ketting hoort klapperen of als hij meer dan 30 mm speling lijkt te hebben. Raadpleeg de handleiding van je motor voor specifieke instructies over kettingspanning. Een te losse ketting kan breken en schade aan het motorblok veroorzaken. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motor?
Dit model heeft een ruime 19-liter brandstoftank en heeft een brandstofverbruik van 5,3 liter per 100 km. - Welke kleuropties zijn beschikbaar?
De beschikbare kleuren zijn rood en zwart. - OFFICIËLE VIDEO
We wachten op de officiële videorelease.
Specificaties MOTO MORINI CORSARO 750





