MOTO MORINI CORSARO SPORT
Omschrijving MOTO MORINI CORSARO SPORT
De Moto Morini Corsaro Sport staat voor pure kracht en dynamiek. Deze sportmotor is ontworpen voor rijders die niets minder dan een adrenalineboost willen bij elke rit. Met een gedurfd design en geavanceerde technologie biedt de Corsaro Sport een perfecte balans tussen prestaties en controle.
Of je nu over kronkelende wegen scheurt of de stad doorkruist, de Corsaro Sport levert een opwindende rijervaring die je keer op keer wilt herbeleven. Stap op en ervaar de sportieve geest van Moto Morini.
MOTO MORINI CORSARO SPORT
De MOTO MORINI CORSARO SPORT, de sportversie van de Corsaro-familie van Moto Morini, staat klaar om een rijervaring te leveren die wordt gekenmerkt door kracht en veelzijdigheid. Dit model vertegenwoordigt de gedurfde uitdaging van Moto Morini in het segment van sportmotoren, en positioneert zich met helderheid en vertrouwen. Innovatief design en geavanceerde technologie kenmerken dit model, speciaal ontworpen voor motorrijders die op zoek zijn naar een opwindende rit vol adrenaline.
Moedig en agressief
Hoewel de CORSARO SPORT hetzelfde technische platform deelt met de CORSARO en CORSARO GT, onderscheidt hij zich door echte sportmotor-proporties, meer dynamiek en vernieuwde kuipdelen die het een onmiskenbaar karakter en stijl geven. Het design van de Corsaro Sport wordt bepaald door gedurfde, agressieve lijnen, waardoor hij zowel op de top van een bergpas als in zijn natuurlijke omgeving opvalt.
Specificaties
Lengte x breedte x hoogte: 2.170 x 780 x 1.140 mm
Wielbasis: 1462 mm
Rijklaargewicht: < 200 kg
Zithoogte: 840 mm
Frame: Aluminium/staal composiet
Achterbrug: Aluminium
Voorrem: Dubbele 320 mm schijf met monobloc remklauwen
Achterrem: Enkele 220 mm schijf met vaste remklauw
Voorvering: Volledig instelbare omgekeerde vork
Achtervering: Progressieve koppeling met schokdemper geïntegreerd in de achterbrug
Motortype: 90° V-twin cilinder
Cilinderinhoud: 749 cc
Boring x slag: 90 mm x 58,9 mm
Maximaal koppel: 77 Nm bij 7500 tpm
Compressieverhouding: 13:1
Maximaal vermogen: 96 pk / 70,5 kW
Maximale snelheid: > 210 km/u
Smering: Dry sump (droog carter)
Krukas: Tegen-roterend
Uitstootnorm: Euro 5+
FAQ (VEELGESTELDE VRAGEN)
Wat zijn de onderhoudsintervallen van mijn nieuwe motor?
De eerste onderhoudsbeurt moet vlak voor de 1000 km plaatsvinden, wij adviseren ergens tussen 900 km en 1000 km. Daarna plan je een onderhoudsbeurt bij je dealer elke 6000 km of 6 maanden, afhankelijk van wat het eerst komt.Moet ik mijn motor laten onderhouden bij een erkende dealer om aanspraak te maken op de garantie?
Ja, je motor moet worden onderhouden bij een dealer en de onderhoudsbeurt moet automatisch online worden geregistreerd.Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket-uitlaat laat monteren?
Ja, een aftermarket-uitlaat heeft geen invloed op je garantie, mits deze door je dealer wordt gemonteerd.Heeft mijn motor tubeless banden en wat zijn de voordelen daarvan?
Ja, dit model heeft tubeless banden die ook op afgelegen plekken gerepareerd kunnen worden zonder het wiel te verwijderen. Gebruik eenvoudig een reparatiesetje om het lek te dichten en pomp de band weer op met een kleine reiscompressor. Banden met binnenband zijn lastiger langs de weg te repareren.Moet ik de motor van mijn nieuwe motor inrijden of gebeurt dat al in de fabriek?
Er zijn veel artikelen op internet over het inrijden van motoren voor ze de fabriek verlaten. Wij raden onze klanten sterk aan om hun nieuwe motor de eerste 1000 km rustig in te rijden. Dit betekent voorzichtig rijden zonder het motor toerental boven de rode lijn te brengen (bijvoorbeeld: als de rode lijn bij 9000 tpm ligt, niet boven 8000 tpm komen). Probeer ook het toerental te variëren tijdens die eerste 1000 km en blijf niet constant hetzelfde toerental rijden, dit voorkomt een ‘lui’ motorblok op de lange termijn.Is het belangrijk om mijn motor op te warmen, of kan ik direct rijden zoals met een auto?
Wij raden sterk aan om je motor elke keer voor het rijden even op te warmen. De stalen motorbehuizing van een motor is, in tegenstelling tot een auto, direct blootgesteld aan de elementen en metaal zet uit en krimpt door temperatuurverschillen. Wacht daarom een paar minuten – ongeveer de tijd die je nodig hebt om jas, helm en handschoenen aan te trekken – voordat je weggaat. Dit is een goede gewoonte en zorgt dat je motor optimaal verzorgd wordt.Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Wij adviseren om de ketting ongeveer elke 400 km te smeren, dat is ongeveer om de twee tankbeurten. Wij raden automatische kettingsmeersystemen niet aan omdat we slechte ervaringen hebben gezien met automatische kettingsmeerders. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben, wat je kunt controleren door met je voet de ketting van onderen iets op te tillen. Controleer de kettingspanning alleen als je de ketting hoort slaan tijdens het draaien of als de speling groter lijkt dan 30 mm. In de handleiding van je motor staat hoe je de kettingspanning precies moet afstellen, dit verschilt per model. Let hier goed op, want losse kettingen kunnen breken en door de motorbehuizing schieten, wat ernstige motorschade veroorzaakt.Wat is het brandstofverbruik van mijn motor?
Dit model heeft een ruime tank van 19 liter en het brandstofverbruik is ongeveer 5,3 liter per 100 km.Welke kleuren zijn beschikbaar?
Op dit moment is alleen de kleur Fire Red beschikbaar.OFFICIËLE VIDEO
Wachten op officiële video-release.
Specificaties MOTO MORINI CORSARO SPORT





