MOTO MORINI ALLTHRIKE
Omschrijving MOTO MORINI ALLTHRIKE
Ontdek de Moto Morini ALLTHRIKE, de eerste lichtere off-road motorfiets van het iconische merk Moto Morini. Geïnspireerd door het Engelse woord "Hike," wat "tocht" betekent, belichaamt de ALLTHRIKE de ware geest van avontuur en is klaar om zowel uitdagende terreinen als lange wegroutes aan te pakken.
Pre-order nu en profiteer van €250 korting! De verwachte levering is in de eerste helft van 2025. Wacht niet te lang en maak je klaar voor jouw volgende avontuur!
MOTO MORINI ALLTHRIKE wit
Moto Morini kondigt de lancering aan van de ALLTRHIKE wit, de eerste offroad-motor met een kleine cilinderinhoud van het Huis van de Gouden Adelaar.
De naam zelf vat de essentie samen: "ALLTRHIKE" verwijst naar het Engelse woord “hike” (excursie), wat de avontuurlijke geest van de motor benadrukt en zijn vermogen om ruige paden en lange reizen buiten de gebaande wegen aan te gaan.
De ALLTRHIKE is de perfecte metgezel voor wie wil opgaan in de natuur en de vrijheid wil ervaren die alleen deze tweecilinder kan bieden.
Belangrijke kenmerken van dit model zijn het opvallende design – met zichtbare designelementen geïnspireerd op de legendarische Morini Gran Paso 1200 – een lichte constructie en natuurlijk het 21-inch voorwiel, waardoor Moto Morini zich in dit segment positioneert met een motor die de harten van avonturiers zal veroveren.
Moto Morini sluit zich aan bij de groeiende trend van compacte adventure-motoren met de introductie van de Alltrhike 450. De naam combineert de woorden "all-terrain" en "hike", wat volgens Moto Morini de avontuurlijke geest van de motor belichaamt en zijn capaciteit om ruige terreinen en lange afstanden te trotseren.
Onthuld op EICMA, is de Alltrhike 450 Moto Morini’s eerste 450cc adventure-motor en meteen de meest offroad-georiënteerde machine in hun assortiment.
Wat zit er onder de kap?
De kern van de Alltrhike wordt gevormd door een 450cc paralleltwin, die 43,5 pk en 44 Nm koppel levert. Zoals tegenwoordig gebruikelijk voldoet de motor aan de Euro 5+ emissienormen. De motor is gekoppeld aan een zesversnellingsbak, een luxe die niet alle concurrenten bieden. Het totaalgewicht bedraagt een drooggewicht van 170 kg.
Qua wielconfiguratie beschikt de Alltrhike 450 over 21”/17” gespaakte wielen, met een 90/90-21 voorband en een 140/70-17 achterband. Dit zijn de ideale maten voor offroad-gebruik, en zorgen voor een breed scala aan beschikbare banden.
De voorvering bestaat uit een 41 mm Kayaba upside-down vork met 210 mm veerweg. Preload, compressie en rebound zijn volledig instelbaar. Achteraan zit een Kayaba monoshock met 190 mm veerweg en een op afstand instelbare preload. Compressie is verstelbaar, rebound niet. Dit resulteert in een bodemvrijheid van 220 mm en een zithoogte van 847 mm.
Ook de remmen zijn indrukwekkend:
- Voor: een 320 mm remschijf met een radiale vierzuigerremklauw.
- Achter: een 255 mm remschijf met een tweepotsremklauw.
- ABS is uitschakelbaar in offroad-modus, zowel voor het achterwiel als voor beide wielen.
Ontwerp en uitrusting
De minimalistische lijnen laten de Moto Morini Alltrhike opvallen. De LED-koplampen en dagrijverlichting doen meer denken aan een sporttoermotor dan aan een adventure-motor, wat bijdraagt aan zijn unieke uitstraling.
In de cockpit beschikt het model over een verticaal georiënteerd TFT-display, vergelijkbaar met de Yamaha Ténéré 700, mogelijk geïnspireerd op rally-roadbooks. Daarnaast heeft de motor zowel een USB- als een USB-C-poort om apparaten op te laden.
Tankinhoud en extra uitrusting
- Brandstoftank: 18 liter, goed voor een actieradius van meer dan 350 km.
- Motorbescherming: standaard meegeleverd.
- Middenstandaard: een zeldzame toevoeging op een motor van dit formaat.
Garantie
Alle Moto Morini-motoren worden geleverd met 3 jaar fabrieksgarantie zonder kilometerbeperking.
Specificaties
Motortype: Parallel twin, 4-takt, DOHC, 8 kleppen
Cilinderinhoud: 450 cc
Boring x Slag: 72 mm x 55,2 mm
Compressieverhouding: 11,5:1
Maximaal koppel: 44 Nm @ 6250 tpm
Maximaal vermogen: 43,5 pk (32,5 kW) @ 8500 tpm
Injectiesysteem: BOSCH
Koelsysteem: Vloeistofgekoeld
Topsnelheid: 155 km/u
Emissienorm: Euro 5+
Voorvering: USD Kayaba ø41 mm, instelbaar in veervoorspanning, uitgaande en ingaande demping
Achtervering: Progressief systeem, Kayaba monoshock, instelbaar in veervoorspanning en uitgaande demping
Veerweg voor: 210 mm
Veerweg achter: 190 mm
Voorwiel: 21”, spaakwiel met tangentiële spaken
Achterwiel: 17”, spaakwiel met tangentiële spaken
Voorband: Tubeless 90/90-21
Achterband: Tubeless 140/70-17
Voorrem: Ø320 mm schijf, 4-zuiger remklauw
Achterrem: Ø255 mm schijf, dubbele zuiger
ABS: Twee-kanaals, uitschakelbaar in off-road modus
Frame: Stalen buizenframe
Achterbrug: Aluminium
Afmetingen (L x B x H): 2260 x 890 x 1350 mm
Wielbasis: 1511 mm
Zithoogte: 847 mm
Bodemvrijheid: 220 mm
Drooggewicht: 170 kg
Brandstoftank: 18 liter
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd net vóór de 1000 km. Wij raden aan dit tussen 900 km en 1000 km te doen. Daarna moet je motor om de 6000 km of elke 6 maanden een onderhoudsbeurt krijgen bij de dealer, afhankelijk van wat het eerst voorkomt. - Moet ik mijn motor laten onderhouden bij een erkende dealer om de garantie te behouden?
Ja, je motor moet bij een officiële dealer worden onderhouden. De onderhoudsbeurt wordt automatisch online geregistreerd. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket-uitlaat installeer?
Ja, een aftermarket-uitlaat heeft geen invloed op je garantie, maar deze moet door je dealer worden gemonteerd. - Heeft mijn motor tubeless banden en wat zijn de voordelen hiervan?
Ja, dit model is uitgerust met tubeless banden. Deze kunnen op afgelegen locaties worden gerepareerd zonder het wiel te verwijderen. Gebruik eenvoudig een bandenreparatieset om het lek te dichten en pomp de band op met een kleine draagbare compressor. Banden met binnenband zijn moeilijker te repareren langs de weg. - Moet ik de motor inrijden of wordt dit al in de fabriek gedaan?
Er zijn veel artikelen op internet die beweren dat motoren in de fabriek worden ingereden. Wij adviseren echter sterk om de motor de eerste 1000 km zelf voorzichtig in te rijden. Dit doe je door rustig te rijden en de motor niet hoger dan 1000 RPM onder de rode lijn te laten draaien. (Bij een rode lijn op 9000 RPM, mag je niet boven de 8000 RPM komen.) Daarnaast is het belangrijk om de toerentallen af te wisselen en niet langdurig op hetzelfde toerental te rijden, bijvoorbeeld op de snelweg. Dit voorkomt dat de motor in de toekomst lui wordt. - Moet ik mijn motor voor het rijden opwarmen of kan ik gewoon starten en wegrijden zoals bij een auto?
Wij raden sterk aan om de motor eerst op te warmen voordat je gaat rijden. In tegenstelling tot een auto is het motorblok van je motor blootgesteld aan de elementen en zet het metaal uit of krimpt afhankelijk van de temperatuur. Laat de motor een paar minuten stationair draaien terwijl je je jas, helm en handschoenen aandoet. Dit is een goede gewoonte en helpt de motor in optimale conditie te houden. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Wij raden aan om de ketting om de 400 km te smeren, wat ongeveer neerkomt op elke tweede tankbeurt. Wij raden automatische kettingsmeerders af, omdat we slechte resultaten hebben gezien met deze systemen. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Je kunt dit controleren door met je voet de ketting op te tillen vanaf de onderzijde. Controleer de kettingspanning alleen als je de ketting hoort klapperen of als hij meer dan 30 mm speling lijkt te hebben. Raadpleeg de handleiding van je motor voor specifieke instructies over kettingspanning. Een te losse ketting kan breken en schade aan het motorblok veroorzaken. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motor?
Dit model heeft een ruime 18-liter brandstoftank, ideaal voor avontuurlijke toertochten. Het brandstofverbruik is 4,5 liter per 100 km. - Welke kleuropties zijn beschikbaar?
De huidige beschikbare kleur is een rood/witte combinatie. - OFFICIËLE VIDEO
We wachten op de officiële videorelease.
Specificaties MOTO MORINI ALLTHRIKE





