MOTO MORINI CORSARO GT
Omschrijving MOTO MORINI CORSARO GT
Innovatie en Prestatie voor Elk Avontuur
De Moto Morini Corsaro GT breidt de prestigieuze Corsaro-familie uit en sluit zich aan bij de Naked- en Sport-modellen, klaar om elk avontuur aan te gaan. Deze crossover is de ideale motor voor toerritten en herinnoveert het reizen op twee wielen.
Met een krachtige 750cc 90° V-twin motor levert de Corsaro GT indrukwekkende prestaties, voor een soepele en dynamische rijervaring, of je nu door de stad rijdt of lange afstanden overbrugt. Deze motor biedt alles wat je nodig hebt voor avontuur, comfort en plezier.
Pre-order nu en profiteer van €250 korting! Verwachte levering in de tweede helft van 2025.
Moto Morini Corsaro GT rood
De prestigieuze CORSARO-familie breidt zich uit met de introductie van de nieuwe Moto Morini CORSARO GT. Dit model voegt zich bij de Naked en Sport varianten en is klaar om elke reis aan te gaan.
De CORSARO GT rood is de ultieme touring-crossover die reizen op twee wielen opnieuw definieert. Aangedreven door een 750cc 90° V-twin motor, biedt hij uitstekende prestaties en een soepele, responsieve rijervaring. Of je nu door drukke stadsstraten navigeert of lange afstanden aflegt, deze motor past zich moeiteloos aan.
Italiaans vakmanschap en design
Ontworpen en ontwikkeld in Italië, is de CORSARO GT gemaakt voor motorrijders die op zoek zijn naar een premium rijervaring.
Het ontwerp combineert de kenmerkende esthetiek van de CORSARO-lijn met een robuust en krachtig karakter, aangevuld met functionele oplossingen die het rijplezier naar een hoger niveau tillen.
Specificaties
Lengte x breedte x hoogte: 2260 x 910 x 1550 mm
Wielbasis: 1500 mm
Rijklaargewicht: 215 kg
Zithoogte: 835 mm
Brandstoftank: 19 L
Grondspeling: 165 mm
Frame: Gemengd aluminium/staal
Achterbrug: Aluminium
Voorrem: Dubbele 320 mm schijven met monobloc remklauwen
Achterrem: Enkele 255 mm schijf met vaste remklauw
ABS: Dubbel kanaal, met bochtenfunctie
Voorvering: Volledig instelbare omgekeerde vork
Achtervering: Progressieve koppeling met schokdemper geïntegreerd in de achterbrug
Motortype: 90° V-twin
Cilinderinhoud: 749 cc
Boring x slag: 90 mm x 58,9 mm
Compressieverhouding: 13:1
Maximaal koppel: 77 Nm bij 7500 tpm
Smering: Dry sump (droog carter)
Krukas: Tegen-roterend
Maximaal vermogen: 96 pk / 70,5 kW
Maximale snelheid: > 210 km/u
Uitstootnorm: Euro 5+
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd net vóór de 1000 km. Wij raden aan dit te doen tussen 900 km en 1000 km. Daarna moet je motor om de 6000 km of elke 6 maanden een onderhoudsbeurt krijgen bij de dealer, afhankelijk van wat het eerst voorkomt. - Moet ik mijn motor laten onderhouden bij een erkende dealer om de garantie te behouden?
Ja, je motor moet bij een officiële dealer worden onderhouden en de onderhoudsbeurt wordt automatisch online geregistreerd. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket-uitlaat monteer?
Ja, een aftermarket-uitlaat heeft geen invloed op je garantie, maar deze moet door je dealer worden gemonteerd. - Heeft mijn motor tubeless banden en wat zijn de voordelen hiervan?
Ja, dit model is uitgerust met tubeless banden. Deze kunnen op afgelegen locaties worden gerepareerd zonder het wiel te verwijderen. Gebruik eenvoudig een bandenreparatieset om het lek te dichten en pomp de band op met een kleine draagbare compressor. Banden met binnenband zijn lastiger te repareren langs de weg. - Moet ik de motor inrijden of gebeurt dit al in de fabriek?
Er zijn veel artikelen op internet die beweren dat motoren in de fabriek worden ingereden. Wij adviseren echter sterk om de motor de eerste 1000 km zelf voorzichtig in te rijden. Dit doe je door rustig te rijden en de motor niet hoger dan 1000 RPM onder de rode lijn te laten draaien. (Bij een rode lijn op 9000 RPM, mag je niet boven de 8000 RPM komen.) Daarnaast is het belangrijk om de toerentallen af te wisselen en niet langdurig op hetzelfde toerental te rijden, bijvoorbeeld op de snelweg. Dit voorkomt dat de motor in de toekomst lui wordt. - Moet ik mijn motor voor het rijden opwarmen of kan ik gewoon starten en wegrijden zoals bij een auto?
Wij raden sterk aan om de motor eerst op te warmen voordat je gaat rijden. In tegenstelling tot een auto is het motorblok van je motor blootgesteld aan de elementen, waardoor het metaal uitzet of krimpt afhankelijk van de temperatuur. Laat de motor een paar minuten stationair draaien terwijl je je jas, helm en handschoenen aandoet. Dit is een goede gewoonte en helpt de motor in optimale conditie te houden. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Wij raden aan om de ketting om de 400 km te smeren, wat neerkomt op elke tweede tankbeurt. Wij raden automatische kettingsmeerders af, omdat we slechte resultaten hebben gezien met deze systemen. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Je kunt dit controleren door met je voet de ketting op te tillen vanaf de onderzijde. Controleer de kettingspanning alleen als je de ketting hoort klapperen of als hij meer dan 30 mm speling lijkt te hebben. Raadpleeg de handleiding van je motor voor specifieke instructies over kettingspanning. Een te losse ketting kan breken en schade aan het motorblok veroorzaken. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motor?
Dit model heeft een ruime 19-liter brandstoftank en heeft een brandstofverbruik van 5,3 liter per 100 km. - Welke kleuropties zijn beschikbaar?
De beschikbare kleur is rood. - OFFICIËLE VIDEO
We wachten op de officiële videorelease.
Specificaties MOTO MORINI CORSARO GT





