Winkelmand
Op onze werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden! Gratis verzending vanaf € 65,-Op onze werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden! Gratis verzending vanaf € 65,-

MOTO MORINI X-CAPE 1200

  • MOTO MORINI X-CAPE 1200 | Hofland Motoren Amersfoort
  • MOTO MORINI X-CAPE 1200 | Hofland Motoren Amersfoort
  • MOTO MORINI X-CAPE 1200 | Hofland Motoren Amersfoort
  • MOTO MORINI X-CAPE 1200 | Hofland Motoren Amersfoort
  • MOTO MORINI X-CAPE 1200 | Hofland Motoren Amersfoort

Omschrijving MOTO MORINI X-CAPE 1200

Avontuur Zonder Compromissen 
Ervaar het avontuur in zijn puurste vorm met de Moto Morini X-CAPE 1200. Deze toermotorfiets, aangedreven door de krachtige V2 Corsa Corta EVO-motor met 125 pk en robuust koppel, biedt soepele prestaties, zelfs bij lage toerentallen. De perfecte mix van kracht, controle, geavanceerde technologie en hoogwaardige componenten zorgt voor een ultieme rijervaring, waar je ook bent.

Of je nu door de stad rijdt, lange snelwegen bedwingt, bergpassen overwint of offroad-paden verkent, de X-CAPE 1200 biedt de veelzijdigheid en het comfort die je nodig hebt. Het ontwerp benadrukt de harmonie tussen prestaties, wendbaarheid, kracht en onmiskenbare Italiaanse stijl, wat deze motor tot een ware reisgenoot maakt.

Pre-order nu en profiteer van €500 korting! Verwachte levering in de tweede helft van 2025. Grijp je kans voor avontuur zonder compromissen!

 

€ 123.456,78

MOTO MORINI X-CAPE 1200 wit

De geest van avontuur bij Moto Morini wordt belichaamd in de X-CAPE 1200 wit, een toermotor met een sterk karakter, perfect voor degenen die hun verlangen om te reizen in elke situatie willen omarmen.

Deze maxi-avonturenmotor, aangedreven door de V2 Corsa Corta EVO-motor die 125 pk levert en robuust koppel biedt, zorgt voor een soepele prestaties, zelfs bij lage toeren. Het is een mix van kracht en controle, geavanceerde technologie en topkwaliteit componenten, allemaal ontworpen om de veiligheid en het rijplezier te verbeteren.

Italiaans ontwerp en techniek

Het ontwerp benadrukt de veelzijdigheid en gebruiksvriendelijkheid - of het nu gaat om het navigeren door stadsstraten, cruisen op lange snelwegen, het veroveren van bergpassen of het trotseren van off-road paden.

De harmonieuze balans van prestaties, wendbaarheid, kracht, comfort en onmiskenbaar Italiaans ontwerp was het leidende principe voor het Moto Morini-team gedurende het ontwerpproces van de X-CAPE 1200.

Specificaties

Lengte x breedte x hoogte: 2310 x 1020 x 1490 mm
Wielbasis: 1545 mm
Rijklaar gewicht: 245 kg
Zithoogte: 860 mm
Tankinhoud: 23 L
Bodemvrijheid: 190 mm
Voorvering: Volledig instelbare upside-down vork, 180 mm veerweg
Achtervering: Progressieve koppeling met enkele schokdemper, 180 mm veerweg
ABS: BOSCH met bochtdetectie
Motortype: V2 87°, 4-takt
Cilinderinhoud: 1187 cc
Boring x slag: 107 mm x 66 mm
Compressieverhouding: 12,4:1
Maximaal koppel: 105 Nm / 10,7 kgm @ 7000 tpm
Maximaal vermogen: 92 kW / 125 pk @ 9000 tpm
Brandstofinspuitsysteem: Magneti Marelli
Maximale snelheid: >230 km/u
Koelsysteem: Vloeistofgekoeld
Uitstootnorm: Euro 5+

Veelgestelde vragen (FAQ)

  1. Wat zijn de service-intervallen van mijn nieuwe motor?
    De eerste service moet worden uitgevoerd net vóór de 1000 km-markering, wij raden aan tussen de 900 km en 1000 km. Daarna moet je jouw motorfiets elke 6000 km of elke 6 maanden laten onderhouden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.

  2. Moet ik mijn motorfiets laten onderhouden bij een erkende dealer om de garantie te behouden?
    Ja, je motor moet bij een erkende dealer worden onderhouden en de service moet automatisch online worden geregistreerd.

  3. Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket-uitlaat monteer?
    Ja, een aftermarket-uitlaat heeft geen invloed op je garantie, maar deze moet wel door je dealer worden gemonteerd.

  4. Heeft mijn motorfiets tubeless banden en wat zijn de voordelen van tubeless banden?
    Ja, dit model heeft tubeless banden, die op afgelegen locaties gerepareerd kunnen worden zonder het wiel te verwijderen. Gebruik eenvoudig een bandenreparatieset om het lek te dichten en pomp de band op met een kleine draagbare compressor. Banden met binnenband zijn langs de weg moeilijker te repareren.

  5. Moet ik de motor van mijn nieuwe motorfiets inrijden of wordt dit al in de fabriek gedaan?
    Op internet zijn veel artikelen te vinden over hoe nieuwe motorfietsen in de fabriek worden ingereden. Wij raden onze klanten echter sterk aan om hun nieuwe motorfiets de eerste 1000 km goed in te rijden. De juiste manier is om de eerste 1000 km rustig te rijden. Laat de motor niet boven 1000 toeren onder de rode lijn komen op de toerenteller (als de rode lijn op 9000 RPM ligt, rijd dan niet boven 8000 RPM). Probeer ook de toeren tijdens de eerste 1000 km te variëren (rijd niet urenlang met hetzelfde toerental op de snelweg), omdat dit later voor een ‘luie’ motor kan zorgen.

  6. Is het belangrijk om mijn motor op te warmen of kan ik gewoon starten en wegrijden, zoals bij een auto?
    Wij raden sterk aan om je motor op te warmen voordat je gaat rijden. De stalen behuizing van een motorblok, in tegenstelling tot een auto, is direct blootgesteld aan de elementen en metaal zet uit en krimpt bij temperatuurwisselingen. Wij adviseren om de motor een paar minuten op te warmen, ongeveer de tijd die het kost om je jas, helm en handschoenen aan te trekken. Dit is een goede gewoonte en zorgt ervoor dat je zo goed mogelijk voor je motor zorgt.

  7. Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
    Wij raden aan om de ketting ongeveer elke 400 km te smeren, wat neerkomt op ongeveer elke tweede tankbeurt. Wij raden automatische kettingsmeersystemen af, omdat we hier slechte resultaten van hebben gezien. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben, wat je kunt controleren door de ketting met je laars omhoog te duwen vanaf de onderkant. Controleer de kettingspanning alleen als je de ketting hoort slaan tijdens het rijden of als het lijkt alsof er meer dan 30 mm speling is. In de handleiding van je motor staan instructies voor het correct afstellen van de ketting. Besteed hier aandacht aan, want we hebben gevallen gezien waarin losse kettingen zijn gebroken en door het motorblok zijn geslagen, wat grote schade heeft veroorzaakt.

  8. Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
    Dit model heeft een ruime brandstoftank van 19 liter en het brandstofverbruik is vastgesteld op 5,3 liter per 100 km.

  9. Welke kleuren zijn beschikbaar?
    De Moto Morini X-Cape is verkrijgbaar in vuurrood, wit en zwart.

  10. OFFICIËLE VIDEO
    Wachten op de officiële videorelease.

Specificaties MOTO MORINI X-CAPE 1200

Merk
Leveranciercode
25XCAPE12100
Categorie
Touring
Kleur
wit
Materiaal buitenkant
Bestelcode
23325xcape12100
Afmetingen
2310 mm / 1020 mm / 1490 mm
Cilinderinhoud
1187 cc
Rijklaargewicht
245 kg
Tankinhoud
23 L
Vermogen
92 kW (125 pk) @ 9000 t/min
Wielbasis
1545 mm
Zithoogte
860 mm
MOTO MORINI X-CAPE 1200 | Hofland Motoren Amersfoort
MOTO MORINI X-CAPE 1200 | Hofland Motoren Amersfoort
MOTO MORINI X-CAPE 1200 | Hofland Motoren Amersfoort
MOTO MORINI X-CAPE 1200 | Hofland Motoren Amersfoort
MOTO MORINI X-CAPE 1200 | Hofland Motoren Amersfoort
Tijdens onze werkdagen voor 15:00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd.

Cookies.

Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op 'Oké' om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele cookies. Wil je zelf bepalen welke cookies er geplaatst worden klik dan hier.
Noodzakelijke cookies
Personalisatie cookies
Analytische cookies
Marketing cookies
Logo