CFMOTO 700CL-X SPORT
Omschrijving CFMOTO 700CL-X SPORT
De 700CL-X Sport is een café-racer die opvalt met zijn eigenzinnige design en indrukwekkende prestaties. Met kenmerkende ‘X’-elementen in koplamp en achterlicht, aluminium zijpanelen, slanke brandstoftank en zichtbare frame trekt hij alle aandacht. Sportieve clip-ons, Brembo Stylema remmen en Maxxis-banden benadrukken zijn agressieve karakter.
De 693cc paralleltwin motor levert 75 pk en 68 Nm koppel, perfect voor een dynamische rijervaring. Het compacte windscherm en de ronde bar-end spiegels combineren stijl met functionaliteit, terwijl de hoogwaardige KYB-vering en het lichte chroom-molybdeen frame zorgen voor optimale controle en comfort.
Met slimme technologieën zoals ride-by-wire, cruise control, twee rijmodi, adaptieve LED-verlichting en USB-aansluiting is de 700CL-X Sport de ultieme naked bike voor wie karakter en topkwaliteit zoekt.
CFMOTO 700 CL-X SPORT
De CFMOTO 700CL-X SPORT is onstuimig en energiek. Deze café-racer koppelt eigenheid aan uitstekende prestaties en een verfijnde styling. De CL-X designtaal, met de "X"- elementen in onder andere de koplamp en het achterlicht, de ronde spiegels, het zichtbare frame, de aluminium zijpanelen en de slanke vorm van de brandstoftank, doet alle hoofden draaien.
Met de boven de kroonplaat gemonteerde clip-ons, het Maxxis-rubber rond de 17-inch velgen, de wave-type-remschijven en de Brembo Stylema monobloc remklauwen heeft de 700CL-X Sport een duidelijk agressievere houding. Het stoere windscherm, de ronde bar-end spiegels en het monozitje (met bescheiden zadel voor een eventuele passagier) maken het plaatje af.
MOTOR
De 693cc paralleltwin levert indrukwekkende prestaties. Het is niet enkel het topvermogen van 75 pk maar vooral het heel bruikbare koppel van 68 Nm dat aangenaam verrast.
WINDSCHERM
Het compacte windscherm past netjes over de bovenkant van het 75mm grote LCD dashboard.
BAR-END SPIEGELS
Deze spiegels zien er niet alleen cool uit, ze bieden ook een uitstekend zicht naar achter - en niet alleen op de schouders van de piloot!
Verkrijgbaar in Nebula White.
Neo Retro
De 700CL-X Sport is dé uitvoering voor wie op zoek is naar een karaktervolle en sportieve naked bike met componenten van topmerken.
BREMBO
Het Brembo-remsysteem met ABS garandeert de veiligheid op alle soorten wegdek. Aan de voorzijde worden de twee 300 mm schijven afgeremd door een stel top-of-the-range radiale Brembo Stylema-vierzuigerremklauwen. Achteraan vind je een 260 mm schijf met daarop een 34 mm Brembo remklauw met enkele zuiger.
VERING
De high-spec KYB vering bestaat vooraan uit een volledig instelbare 41mm upside-down, die instelbaar is qua veervoorspanning, compressie & rebound. Achteraan vinden we een schokbreker waarvan je de preload en rebound kan verstellen. De KYB veerelementen zorgen in combinatie met het stijve chassis voor een indrukwekkende rijervaring.
MAXXIS RUBBER
Met het Maxxis MA-ST2 rubber rond de 17-inch velgen is de 700CL-X Sport voorzien op sportief sturen.
ERGONOMIE
De perfecte verhouding tussen de clip-ons, die boven de bovenste kroonplaat zijn gemonteerd, het zadel (met een zithoogte van slechts 795 mm) en de voetsteunen zorgt ervoor dat de sportieve houding geen onnodige druk op de polsen veroorzaakt en dat je steeds een goed overzicht houdt op wat er rond je gebeurt.
FRAME
CFMOTO ontwierp een volledig nieuw chroom-molybdeen frame dat slechts 16,5 kg op de weegschaal legt. De aluminium swingarm voegt daar 6,7 kg aan toe. Dankzij het ride-by-wire gashendel kon de 700CL-X worden uitgerust met een one-touch cruise control en twee rijmodi (Eco en Sport). Dit zijn, samen met de adaptieve koplamp en de zelfdovende richtingaanwijzers, unieke features voor een motorfiets in dit segment. De volledige LED-verlichting en de USB-aansluiting onder het zadel vullen het plaatje aan.
Specificaties
Motortype - Tweecilinder parallel 4-takt, 8 kleppen, DOHC
Cilinderinhoud - 693 cc
Max vermogen - 55 kW (75 pk) / 8500 tpm
Max koppel - 68 N.m / 6500 tpm
Boring x slag - 83 x 64
Compressieverhouding - 11.6:1
Koeling - Vloeistofgekoeld
Voeding - Bosch EFI
Ontsteking - ECU
Versnellingen - 6
Voorvering - KYB Upside down telescopische vork instelbaar (veervoorspanning, compressie & rebound)
Achtervering - KYB monoshock instelbaar
Remsysteem - Brembo Stylema klauwen, 300mm dubbele schijven
ABS - Standaard
Velg voorwiel - 17 inch gietwiel
Velg achterwiel - 17 inch gietwiel
Banden - Voor: 120/70 ZR17, MAXXIS MA-ST2 / Achter: 180/55 ZR17, MAXXIS MA-ST2
Zithoogte - 795mm
Afmetingen - 2096 × 790 × 1130 mm
Wielbasis - 1435mm
Grondspeling -160mm
Inhoud benzinetank - 13 l
Gewicht - 205kg
Garantie - 60 Maanden
Kleuren - Nebula White
FAQ (VEELGESTELDE VRAGEN)
Wat zijn de service-intervallen van mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet net vóór de 1000 km worden uitgevoerd. Wij raden aan dit te doen tussen de 900 km en 1000 km. Daarna laat je je motor om de 6000 km of elke 6 maanden (wat het eerst voorkomt) onderhouden bij je dealer.
Moet ik mijn motorfiets bij een erkende dealer laten onderhouden om de garantie te behouden?
Ja, je motor moet worden onderhouden bij een erkende dealer. De service wordt online geregistreerd.
Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een after-market uitlaat monteer?
Ja, een after-market uitlaat heeft geen invloed op de garantie, op voorwaarde dat deze door de dealer wordt gemonteerd.
Heeft mijn motorfiets tubeless banden en wat zijn de voordelen daarvan?
Ja, dit model is uitgerust met tubeless banden. Deze kunnen op afgelegen locaties worden gerepareerd zonder het wiel te demonteren. Gebruik een bandenreparatieset om het lek te dichten en een kleine compressor om de band weer op te pompen. Banden met binnenband zijn moeilijker langs de weg te repareren.
Moet ik de motor van mijn nieuwe motorfiets inrijden of gebeurt dit al in de fabriek?
Er zijn veel artikelen online die beweren dat motoren al in de fabriek worden ingereden. Toch raden wij onze klanten sterk aan om hun nieuwe motor de eerste 1000 km zelf in te rijden. Rijd de eerste 1000 km rustig. Laat het toerental niet boven de 1000 toeren onder het rood gaan (bijv. bij een rode lijn op 9000 RPM, niet boven 8000 RPM komen). Wissel ook regelmatig van toerental (dus niet urenlang op dezelfde snelheid rijden op de snelweg), want dit voorkomt dat de motor in de toekomst lui aanvoelt.
Is het belangrijk om de motor van mijn motorfiets op te warmen, of kan ik gewoon starten en wegrijden zoals met een auto?
Wij raden sterk aan om je motor voor elke rit even op te warmen. In tegenstelling tot een auto staat het motorblok van een motorfiets direct bloot aan weersinvloeden. Metaal zet uit en krimpt bij temperatuurverschillen. Een paar minuten opwarmen – bijvoorbeeld terwijl je je jas, helm en handschoenen aantrekt – is meestal voldoende. Dit is een goede gewoonte en draagt bij aan een langere levensduur van je motor.
Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Smeer je ketting ongeveer elke 400 km – dat komt overeen met elke tweede tankbeurt. Automatische kettingsmeersystemen raden we af, omdat we daar slechte resultaten van hebben gezien. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Je kunt dit controleren door de ketting van onderen met je voet op te tillen. Controleer de spanning als je hoort dat de ketting klappert of als de speling zichtbaar meer dan 30 mm is. In de handleiding van je motor vind je specifieke instructies voor het afstellen van de kettingspanning. Dit is belangrijk: een te losse ketting kan breken en ernstige motorschade veroorzaken.
Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
Dit model heeft een tankinhoud van 13 liter, goed voor ongeveer 240 km. Het verbruik is 5 liter per 100 km.
In welke kleuren is de motorfiets verkrijgbaar?
De momenteel beschikbare kleur is Nebula White.
OFFICIËLE VIDEO
https://youtu.be/tbmjb4WutlU?si=WRlS6_9WUUHCZWt5
Specificaties CFMOTO 700CL-X SPORT
