CFMOTO 700CL-X HERITAGE
Omschrijving CFMOTO 700CL-X HERITAGE
Markeert de X het onbekende, of opent het de deur naar eindeloze mogelijkheden? De 700CL-X Heritage combineert een frisse kijk op klassiek design met moderne techniek. Met retro-elementen zoals de ronde koplamp, aluminium zijpanelen, een met leer bekleed zadel en meerspaaks lichtmetalen velgen op Pirelli-banden, straalt deze motor tijdloze stijl uit. Tegelijk zorgen de X-details voor een eigentijdse twist.
De 699cc crossplane paralleltwin motor levert 73 pk en 68 Nm, en is uitgerust met geavanceerde functies zoals ride-by-wire, slipperkoppeling en cruise control. Met volledig instelbare KYB-veren en 150 mm veerweg voor en achter, pas je het rijgedrag moeiteloos aan jouw stijl aan.
Daarnaast biedt de 700CL-X handige features zoals USB-aansluiting, adaptieve LED-verlichting, LED-richtingaanwijzers met uitdooffunctie, twee rijmodi (Economic & Sport), limp mode en een rollover sensor.
Beleef stijl en technologie in perfecte harmonie met de CFMOTO 700CL-X Heritage.
Kleurvarianten
CF MOTO 700 CL-X HERITAGE
De combinatie van modern en klassiek
Markeert X het onbekende, of roept het ons op tot oneindige mogelijkheden? De 700CL-X Heritage staat met zijn frisse kijk op de klassieke stijl voor een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van CFMOTO.
Enkele klassieke elementen van de 700CL-X springen onmiddellijk in het oog: de retro-geïnspireerde ronde koplamp, de aluminium zijpanelen van de brandstoftank, het met leder beklede zadel en de meerspaaks lichtmetalen velgen met Pirelli-banden.
De X-elementen van de 700CL-X Heritage zorgen voor een moderne toets en contrasteren met de klassieke designesthetiek.
FRAME
CFMOTO ontwierp een volledig nieuw chroom-molybdeen frame dat slechts 16,5 kg op de weegschaal legt. De aluminium swingarm voegt daar 6,7 kg aan toe.
REMMEN
Vooraan werd bewust geopteerd voor een enkele 320 mm remschijf met radiale remklauw, vanwege de positieve invloed op wendbaarheid, budget en veerwerking.
BANDEN
De Pirelli MT60RS banden zorgen met hun semi-noppenprofiel voor een typische scrambler-look maar kunnen zich op vlak van stuurgedrag en grip meten met de besten. Vooraan zien we een 19-inch wiel met een bandbreedte van 110 mm terwijl achtereen een 180 mm band de 17-inch vijfspaaksvelg siert.
ERGONOMIE
De 700CL-X Heritage is een compacte motor die vanwege zijn zithoogte van 800mm ook toegankelijk is voor kleinere rijders. De sportieve kniehoek zorgt samen met het goed gepolsterde zadel en het brede stuur voor een actieve maar comfortabele zithouding. Verkrijgbaar in Twilight Blue.
Oneindige mogelijkheden
Niet alleen heeft deze nieuwe CFMOTO 700 CL-X Heritage een unieke stijl, de 700 CL-X is ook voorzien van een uitzonderlijke uitrusting in dit segment: zo is de nieuwe 699 cc paralleltwin met 75 pk en 68 Nm uitgerust met ride-by-wire technologie, een slipperkoppeling en zelfs cruisecontrol.
ZADEL
Het zadel is onmiskenbaar bepalend voor de look van deze motorfiets. Bij de Twilight Blue zien we een zwarte viltachtige uitvoering en bij de Coal Grey een lichtbruin zadel in lederlook. Dit comfortabele zadel heeft ook ruimte voor een passagier.
STUUR
Op de Heritage vind je een aluminium stuur, gemonteerd op risers die centraal afgewerkt zijn met een coole “X”. Dankzij dit brede stuur kan je genieten van een optimale hefboomwerking voor een flitsend stuurgedrag.
VERING
Selecteer de ideale settings van de volledige instelbare KYB veerelementen en laat de 150 mm veerweg, zowel voor als achter, optimaal voor je werken.
We geven je graag nog een aantal andere features mee: USB-aansluiting - adapatieve LED verlichting - LED richtingaanwijzers met uitdooffunctie - twee rijmodi (Economic & Sport) - Limp mode - Rollover sensor
Specificaties
Motortype - Tweecilinder parallel 4-takt, 8 kleppen, DOHC met balansas
Cilinderinhoud - 693 cc
Max vermogen - 75 pk - 55 kW / 8500 tpm
Max koppel - 68 N.m / 6500 tpm
Boring x slag - 83 x 64
Compressieverhouding - 11.6:1
Koeling - Vloeistofgekoeld
Voeding - Bosch EFI
Ontsteking - ECU
Versnellingen - 6
Voorvering - KYB Upside down telescopische vork instelbaar (veervoorspanning, compressie & rebound)
Achtervering - KYB monoshock instelbaar (veervoorspanning & rebound)
Remsysteem - J.Juan / Vooraan enkele remschijf 320 mm met radiale remklauw / Achteraan: enkele schijf 260 mm
ABS - Continental ABS
Velg voorwiel - 18 inch gietwiel
Velg achterwiel - 17 inch gietwiel
Banden - Voor: Pirelli MT60 RS 110/80-R18 / Achter: Pirelli MT60 RS 180/55-R17
Zithoogte - 800mm
Afmetingen - 2107 x 887 x 1200mm
Wielbasis - 1435mm
Inhoud benzinetank - 13l
Gewicht - 196 kg
Garantie - 60 Maanden
Kleuren - Twilight Blue
FAQ (VEELGESTELDE VRAGEN)
- Wat zijn de service-intervallen van mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet plaatsvinden net vóór de 1000 km. Wij raden aan dit te doen tussen de 900 km en 1000 km. Daarna plan je een onderhoudsbeurt in bij je dealer elke 6000 km of elke 6 maanden, afhankelijk van wat het eerst komt. - Moet ik mijn motorfiets bij een erkende dealer laten onderhouden om mijn garantie te behouden?
Ja, je motor moet door een erkende dealer worden onderhouden. Het onderhoud wordt digitaal geregistreerd. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een after-market uitlaat laat monteren?
Ja, een after-market uitlaat beïnvloedt de garantie niet, mits deze door de dealer is gemonteerd. - Heeft mijn motorfiets tubeless banden en wat zijn de voordelen daarvan?
Ja, dit model is uitgerust met tubeless banden. Deze kunnen op afgelegen plekken worden gerepareerd zonder het wiel te verwijderen. Gebruik gewoon een bandenreparatieset om het lek te dichten en een kleine compressor om de band weer op te pompen. Banden met binnenband zijn moeilijker langs de weg te repareren. - Moet ik de motor van mijn nieuwe motorfiets inrijden of is dit al in de fabriek gebeurd?
Er zijn veel artikelen online die beweren dat motoren al in de fabriek worden ingereden. Wij raden echter sterk aan om je motor de eerste 1000 km zelf in te rijden. Rijd voorzichtig en hou het toerental onder 1000 toeren van de rode lijn (bijv. rode lijn op 9000 RPM = niet boven 8000 RPM gaan). Wissel ook regelmatig van toerental, rijd dus niet urenlang op een constant toerental op de snelweg. Dit voorkomt een "luie" motor op de lange termijn. - Is het belangrijk om mijn motor op te warmen of kan ik gewoon starten en wegrijden, zoals bij een auto?
We raden sterk aan om de motor even op te warmen vóór elke rit. In tegenstelling tot een auto is het motorblok van een motorfiets direct blootgesteld aan de elementen. Metaal zet uit en krimpt bij temperatuurveranderingen. Een paar minuten opwarmen – de tijd die je nodig hebt om je jas, helm en handschoenen aan te trekken – is vaak al voldoende. Dit is een goede gewoonte die de levensduur van je motor ten goede komt. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Wij raden aan om je ketting ongeveer elke 400 km te smeren – dat komt overeen met ongeveer elke tweede tankbeurt. Automatische kettingsmeersystemen raden wij af; deze leveren vaak slechte resultaten. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Dit controleer je door de ketting van onderaf op te tillen met je voet. Controleer de spanning alleen wanneer je de ketting hoort klapperen of als je ziet dat de speling meer dan 30 mm is. In je gebruikershandleiding vind je model-specifieke instructies voor het spannen van de ketting. Besteed hier aandacht aan – we hebben gevallen gezien waarbij een losse ketting brak en door het motorblok sloeg, met ernstige schade als gevolg. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
Dit model heeft een tankinhoud van 13 liter, goed voor ongeveer 240 km. Het verbruik is 5 liter per 100 km. - In welke kleuren is de motorfiets beschikbaar?
Momenteel beschikbare kleur: Twilight Blue. - OFFICIËLE VIDEO
https://youtu.be/jG4WaaBbT-U?si=omfS0hmDWhxKhK7Z
Specificaties CFMOTO 700CL-X HERITAGE
