CFMOTO 675SR-R
Omschrijving CFMOTO 675SR-R
De CFMOTO 675SR-R is een pure sportmotor met de prestaties van het circuit, maar volledig uitgerust voor de openbare weg. Aangedreven door een lichte 675cc driecilinder DOHC-motor met 100 pk vermogen, een Quick Shifter en Traction Control, levert hij adembenemende acceleraties en een topsnelheid boven 220 km/u.
Met een lichtgewicht CrMo-stalen frame, volledig instelbare KYB-vering en krachtige J-Juan remmen, biedt de 675SR-R ultieme controle en stabiliteit. Het moderne 5" TFT-display, LED-verlichting en USB-aansluitingen maken deze supersport ook geschikt voor dagelijks gebruik.
CFMOTO 675SR-R zwart
Ontworpen voor het circuit, uitgerust voor de weg
Na het enorme succes van het winnen van het Moto3 wereldkampioenschap met David Alonso als de verdiende rijder en pas gekroonde wereldkampioen, herdefinieert de nieuwe CFMOTO 675SR-R de codes van de serie die werd geïntroduceerd met de 450SR zwart.
De gloednieuwe 675cc driecilinder motor, ontwikkeld door CFMOTO zelf, is een van de lichtste in productie, met een gewicht van slechts 54 kg. Het totale vermogen is 100 pk bij 11.000 tpm. Het totale koppel is 70 Nm, geleverd bij 8.250 tpm.
De technische kenmerken verschillen van de bestaande 675-motoren, met een boring van 72 mm en een slag van 55,2 mm. Dubbele bovenliggende nokkenassen met gesmede zuigers zorgen voor een topsnelheid van 12.300 tpm en een topsnelheid van meer dan 220 km/u. De motor heeft een gas kabel, QuickShifter en tractiecontrole, die kan worden uitgeschakeld en in 2 niveaus kan worden aangepast.
De 130 mm KYB vering is volledig verstelbaar en de motor is uitgerust met 300 mm J-Juan 4-piston schijfremmen aan de voorkant en 240 mm aan de achterzijde. De banden zijn CST S3 120/70 R17 en 180/55 R17.
Het frame is gemaakt van CrMo staal, met een 23,7° verlichte stuurophang en een 93,2 mm veerweg. Het totale gewicht is 189 kg, met een 15-liter brandstoftank.
Een compleet pakket voor dagelijks gebruik
De 675SR-R is ontworpen als een pure sportmotor, maar kan je ook vergezellen tijdens dagelijks gebruik.
Net als de rest van de CFMOTO reeks wordt de 675SR-R geleverd met een volledig pakket van de nieuwste generatie apparatuur als standaard. Het 5-inch TFT-scherm geeft duidelijke en gedetailleerde feedback, en de voor- en achterlichten zijn LED. De motor heeft ook USB type A en type C aansluitingen.
Optioneel zijn er stuurbuffer, verwarmde handvatten en bandenspanningmonitoring op het TFT-scherm beschikbaar.
Specificaties
Motortype: Inline 3-cilinder, 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC
Cilinderinhoud: 675 cc
Maximaal vermogen: 70 kW bij 11.000 t/min
Maximaal koppel: 70 Nm bij 8.250 t/min
Boor x slag (mm): 72 mm x 55,2 mm
Brandstofsysteem: Bosch EFI
Versnellingen: CF-SC slipper assist koppeling, 6-versnellingen, nat, meervoudige plaat
Afmetingen (mm): 2020 mm x 728 mm x 1105 mm
Wielbasis (mm): 1400 mm
Grondspeling (mm): 140 mm
Brandstoftankinhoud (L): 15 L
Gewicht (kg): 189 kg
Garantie: 2 + 3 jaar
Kleuren: Nebula Black, Nebula White, Aerolite Grey
Voorvering: 41 mm USD, volledig verstelbaar, KYB
Achtervering: Monoshock, verstelbare veervoorspanning en rebound, KYB
Remsysteem: 300 mm dubbele schijven, vierzuiger radiale remklauw, J.Juan / 240 mm enkele schijf, enkelzuiger glijdende remklauw, J. Juan
ABS: (niet vermeld, waarschijnlijk standaard)
Voorvelg: Aluminium gegoten R17
Achtervelg: Aluminium gegoten R17
Banden: 120/70 R17 CST S3N / 180/55 R17 CST S3N
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen van mijn nieuwe motor?
De eerste servicebeurt moet worden uitgevoerd net voordat de 1000 km is bereikt. Wij raden aan dit tussen 900 km en 1000 km te doen. Daarna moet de motor elke 6000 km of elke 6 maanden, afhankelijk van wat het eerst voorkomt, een onderhoudsbeurt krijgen bij de dealer. - Moet ik mijn motor laten onderhouden bij een erkende dealer om de garantie te behouden?
Ja, je motor moet worden onderhouden bij een erkende dealer en de servicebeurt wordt automatisch online geregistreerd. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket-uitlaat monteer?
Ja, een aftermarket-uitlaat heeft geen invloed op de garantie, maar moet wel door de dealer worden gemonteerd. - Heeft mijn motor tubeless banden en wat zijn de voordelen van tubeless banden?
Ja, dit model is voorzien van tubeless banden. Tubeless banden kunnen op afgelegen plekken worden gerepareerd zonder dat het wiel hoeft te worden verwijderd. Je kunt eenvoudig een reparatieset gebruiken om het lek te dichten en de band opnieuw op te pompen met een kleine compressor. Tubebanden zijn moeilijker te repareren langs de weg. - Moet ik de motor inrijden of wordt dit al in de fabriek gedaan?
Er zijn veel artikelen online over hoe motoren al in de fabriek worden ingereden. Toch adviseren wij onze klanten om de motor de eerste 1000 km zelf goed in te rijden. Dit doe je door rustig te rijden en het toerental niet boven 1000 toeren onder de rode lijn van de toerenteller te laten komen (bij een rode lijn op 9000 RPM niet boven de 8000 RPM rijden). Wissel daarnaast het toerental af en rij niet urenlang op een constant toerental op de snelweg, omdat dit later tot een minder krachtige motor kan leiden. - Is het belangrijk om de motor op te warmen of kan ik direct wegrijden, zoals bij een auto?
Wij raden sterk aan om de motor voor elke rit even op te warmen. De metalen onderdelen van de motor zijn direct blootgesteld aan de elementen en zetten uit of krimpen door warmte en kou. Laat de motor enkele minuten draaien, bijvoorbeeld terwijl je je jas, helm en handschoenen aantrekt. Dit is een goede gewoonte en helpt om je motor in de best mogelijke conditie te houden. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
We raden aan om de ketting ongeveer elke 400 km te smeren, wat neerkomt op ongeveer elke tweede tankbeurt. Automatische kettingsmeersystemen raden we af, omdat we slechte resultaten hebben gezien. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Dit kun je controleren door de ketting met je voet omhoog te tillen vanaf de onderkant. Controleer de kettingspanning als je de ketting hoort slaan tijdens het rijden of als de speling meer dan 30 mm lijkt te zijn. Raadpleeg de handleiding van je motor voor specifieke instructies over de kettingspanning. Let goed op dit onderdeel, want een losse ketting kan breken en ernstige motorschade veroorzaken. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motor?
Dit model heeft een brandstoftank van 15 liter en heeft een gemiddeld verbruik van 5,2 liter per 100 km. - Welke kleurmogelijkheden zijn beschikbaar?
De beschikbare kleuren zijn momenteel Nebula Black, Nebula White en Aerolite Grey. - OFFICIËLE VIDEO
Bekijk hier de video
Specificaties CFMOTO 675SR-R


