CFMOTO 450SR
Omschrijving CFMOTO 450SR
Pure sportiviteit op twee wielen – CFMOTO 450SR
De CFMOTO 450SR brengt brute kracht samen met een strak, aerodynamisch design. Met zijn 450cc parallel-twin motor en 35 kW vermogen sprint deze sportmotor in een oogwenk vooruit, terwijl de hoogwaardige Brembo-remmen, Bosch ABS en het lichtgewicht aluminium frame zorgen voor optimale controle.
Dankzij moderne features zoals een 5-inch TFT-display, Bluetooth-connectiviteit en slimme rijhulpsystemen blijf je altijd verbonden en in controle. Of je nu het circuit opgaat of over de openbare weg rijdt, de 450SR levert topperformance met een agressieve uitstraling.
Ervaar de essentie van pure sportiviteit – stap op de CFMOTO 450SR!
CFMOTO 450SR grijs
De CFMoto 450SR grijs is een krachtige en veelzijdige motor met een uniek sportief design. Ontworpen voor zowel recreatieve als competitieve rijders, biedt de 450SR de perfecte balans tussen prestaties en comfort. De 450SR is niet alleen licht en wendbaar, maar beschikt ook over topklasse vering en remmen. Bovendien maakt het aerodynamische en stijlvolle uiterlijk de motor visueel indrukwekkend. Met de 450SR stelt CFMOTO een nieuwe standaard voor middelgrote sportmotoren. De gestileerde 450SR ademt sportiviteit uit elke vezel, maar voelt net zo comfortabel op openbare wegen. Kortom, de CFMOTO 450SR is de keuze voor motorrijders die op zoek zijn naar een motor die prestaties, comfort en een unieke stijl combineert.
Ontwerp
De aerodynamica van de 450SR wordt niet alleen bepaald door de voorkant, maar ook door het speciaal ontworpen achtereinde. Elk onderdeel is zorgvuldig geanalyseerd om de luchtweerstand te minimaliseren en de manoeuvreerbaarheid te verbeteren.
Winglets
De kenmerkende voorvleugels genereren ongeveer 2 kg downforce bij 120 km/u.
Zithoogte
De standaard zithoogte is 795 mm, maar dankzij optionele zadels kan de zithoogte worden aangepast naar 815 mm of 785 mm. Het slanke ontwerp maakt het eenvoudig om van positie te veranderen en zorgt ervoor dat je altijd je voeten op de grond kunt zetten.
Vering
De sportief afgestelde voorvork en schokdemper zorgen voor stabiliteit en controle. De swingarm is verbonden met de schokdemper door middel van een multi-link, iets wat je eerder op zwaardere motoren zou verwachten. Met zijn sportieve banden, korte versnellingen en geïntegreerde valbeschermer is de 450SR klaar voor het circuit. En als je het versnellingspatroon wilt omdraaien, kan dat snel en eenvoudig. Beschikbaar in Zircon Black en Nebula Black.
Motorblok
Aangedreven door een 450cc paralleltwin, ontwikkeld door CFMOTO, met een lineaire vermogensafgifte van 35 kW, accelereert de 450SR van 0 naar 100 km/u in minder dan 5 seconden. In het motorblok vinden we een 270° krukas en een dubbele balansas om trillingen te onderdrukken.
Remmen
De 450SR is uitgerust met eersteklas componenten: de radiale monobloc Brembo-remklauw, Bosch ABS en de FCC slipper clutch garanderen optimale controle bij het remmen en terugschakelen.
Frame
Het zeer sterke, maar lichte aluminium hoofd- en subframe draagt bij aan een rijdgewicht van slechts 168 kg.
Rij slim
Het 5-inch TFT-display ondersteunt eenvoudige navigatie en is dankzij een eenvoudig menusysteem handig te bedienen via de intuïtieve knoppen aan de linkerkant van het stuur.
De 450SR is uitgerust met een ingebouwd 4G-moduul en een 6D-sensor, die niet alleen Bluetooth-connectiviteit mogelijk maken, maar ook real-time weergave van voertuigpositie, kilometrage, Over-The-Air-upgrades, een Inertial Measurement Unit (IMU), beveiliging en antidiefstal, een track record en andere cruciale gegevens. Al deze informatie is toegankelijk via de innovatieve CFMOTO-app.
Specificaties
Motortype: 450 cc parallel twin-cilinder motor, DOHC
Cilinderinhoud: 450 cc
Maximaal vermogen: 35 kW (46 pk) / 8500 t/min
Maximaal koppel: 39 Nm / 7600 t/min
Boor x slag (mm): 72 x 55,2 mm
Compressieverhouding: 11,1:5
Koeling: Vloeistofgekoeld
Brandstofsysteem: EFI (elektronische brandstofinjectie)
Ontsteking: ECU
Versnellingen: 6
Zithoogte (mm): 795
Afmetingen (mm): 1990 x 735 x 1130
Wielbasis (mm): 1370
Grondspeling (mm): 140
Minimale draaicirkel (m): -
Maximale belasting (kg): -
Brandstoftankinhoud (L): 14
Gewicht (kg): 168
Garantie: 5 jaar
Kleuren: Zircon Black
Voorvering: Upside down (omgekeerde voorvork)
Achtervering: Centrale schokdemper
Remsysteem: 320 mm enkele schijf, Brembo radiale remklauw
ABS: Standaard
Voorvelg: 17-inch gegoten wiel
Achtervelg: 17-inch gegoten wiel
Banden: 110/70 R17 - 150/60 R17
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen van mijn nieuwe motor?
De eerste servicebeurt moet worden uitgevoerd net voordat de 1000 km is bereikt. Wij raden aan dit tussen 900 km en 1000 km te doen. Daarna moet de motor elke 5000 km of elke 6 maanden, afhankelijk van wat het eerst voorkomt, een onderhoudsbeurt krijgen bij de dealer. - Moet ik mijn motor laten onderhouden bij een erkende dealer om de garantie te behouden?
Ja, je motor moet worden onderhouden bij een erkende dealer en de servicebeurt wordt automatisch online geregistreerd. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket-uitlaat monteer?
Ja, een aftermarket-uitlaat heeft geen invloed op de garantie, maar moet wel door de dealer worden gemonteerd. - Heeft mijn motor tubeless banden en wat zijn de voordelen van tubeless banden?
Ja, dit model is voorzien van tubeless banden. Tubeless banden kunnen op afgelegen plekken worden gerepareerd zonder dat het wiel hoeft te worden verwijderd. Je kunt eenvoudig een reparatieset gebruiken om het lek te dichten en de band opnieuw op te pompen met een kleine compressor. Tubebanden zijn moeilijker te repareren langs de weg. - Moet ik de motor inrijden of wordt dit al in de fabriek gedaan?
Er zijn veel artikelen online over hoe motoren al in de fabriek worden ingereden. Toch adviseren wij onze klanten om de motor de eerste 1000 km zelf goed in te rijden. Dit doe je door rustig te rijden en het toerental niet boven 1000 toeren onder de rode lijn van de toerenteller te laten komen (bij een rode lijn op 9000 RPM niet boven de 8000 RPM rijden). Wissel daarnaast het toerental af en rij niet urenlang op een constant toerental op de snelweg, omdat dit later tot een minder krachtige motor kan leiden. - Is het belangrijk om de motor op te warmen of kan ik direct wegrijden, zoals bij een auto?
Wij raden sterk aan om de motor voor elke rit even op te warmen. De metalen onderdelen van de motor zijn direct blootgesteld aan de elementen en zetten uit of krimpen door warmte en kou. Laat de motor enkele minuten draaien, bijvoorbeeld terwijl je je jas, helm en handschoenen aantrekt. Dit is een goede gewoonte en helpt om je motor in de best mogelijke conditie te houden. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
We raden aan om de ketting ongeveer elke 400 km te smeren, wat neerkomt op ongeveer elke tweede tankbeurt. Automatische kettingsmeersystemen raden we af, omdat we slechte resultaten hebben gezien. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Dit kun je controleren door de ketting met je voet omhoog te tillen vanaf de onderkant. Controleer de kettingspanning als je de ketting hoort slaan tijdens het rijden of als de speling meer dan 30 mm lijkt te zijn. Raadpleeg de handleiding van je motor voor specifieke instructies over de kettingspanning. Let goed op dit onderdeel, want een losse ketting kan breken en ernstige motorschade veroorzaken. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motor?
Dit model is zeer zuinig en heeft een brandstoftank van 14 liter. Het verbruik is vastgesteld op 4,7 liter per 100 km. - Welke kleurmogelijkheden zijn beschikbaar?
De beschikbare kleuren zijn momenteel Zircon Black en Nebula White. - OFFICIËLE VIDEO
Bekijk hier de video
Specificaties CFMOTO 450SR


