MOTO MORINI 3 1/2
Omschrijving MOTO MORINI 3 1/2
De Perfecte Mix van Traditie en Vernieuwing
De nieuwe Moto Morini 3 1/2 brengt het legendarische erfgoed van het merk naar de toekomst. Deze motorfiets combineert klassieke elementen met moderne technologieën, waardoor hij de ideale keuze is voor hedendaagse motorrijders. Licht, duurzaam, betrouwbaar en boordevol rijplezier, de 3 1/2 biedt een harmonieuze balans tussen traditie en vernieuwing. Het gedurfde design eert de iconische lijnen van het oorspronkelijke model, terwijl het tegelijkertijd voldoet aan de eisen van de moderne tijd.
Pre-order nu en profiteer van €250 korting! De verwachte levering is in de tweede helft van 2025.
MOTO MORINI 3 1/2 rood
De legende van de toekomst
50 jaar na de oorspronkelijke introductie maakt de legendarische Moto Morini 3 ½ rood een comeback om het publiek opnieuw te imponeren.
Een van de meest legendarische modellen van het merk, de nieuwe Moto Morini 3 ½, is een moderne versie van de iconische 3 ½ SPORT. Dit historische model werd oorspronkelijk gelanceerd in 1974 en stond bekend om Franco Lambertini’s baanbrekende ontwerp.
Het verhaal van een icon
Deze nieuwe versie verenigt het klassieke erfgoed van Moto Morini met de moderne technologieën en eisen van de hedendaagse motorrijders, en biedt zo een harmonieuze mix van traditie en vernieuwing.
Lichtheid, duurzaamheid, betrouwbaarheid en rijplezier zijn de kern van dit nieuwe project. Het is een eerbetoon aan de Italiaanse geschiedenis, met een ontwerp dat de gedurfde lijnen van het originele legendarische model weerspiegelt.
Specificaties
Lengte x Breedte x hoogte 2.090 x 800 x 1.150 mm
Wielbasis 1.420 mm
Rijklaar gewicht <165 kg
Zithoogte 780 mm
Tankinhoud 15 L
Grondspeling 160 mm
Type motor V2 60°, 4-takt
Cilinderinhoud 350,3 cc
Boring x slag 58 mm x 66,3 mm
Compressieverhouding 12.8:1
Maximum koppel 31 Nm / 3,4 kgm / 6.500 tpm
Maximum vermogen 24 kW / 32.6 pk / 8.500 tpm
Maximum snelheid 150 km/u
Koelsysteem Vloeistof
Kleppensysteem DOHC 8 kleppen
Emissie Euro 5+
VEELGESTELDE VRAGEN FAQ
- Wat zijn de service-intervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste service moet worden uitgevoerd net voor de 1000 km markering, we raden aan tussen de 900 km en 1000 km. Daarna kunt u uw motor bij de dealer inplannen voor een service om de 6000 km of om de 6 maanden, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. - Moet ik mijn motorfiets laten servicen bij een erkende dealer om de garantie te behouden?
Ja, uw motorfiets moet worden geserviced bij een dealer en de service wordt automatisch online geregistreerd. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket-uitlaat laat monteren?
Ja, een aftermarket-uitlaat heeft geen invloed op uw garantie, maar deze moet wel door uw dealer worden gemonteerd. - Heeft mijn motorfiets tubeless banden en wat zijn de voordelen van tubeless banden?
Ja, dit model heeft tubeless banden. Tubeless banden kunnen in afgelegen gebieden gerepareerd worden zonder het wiel te verwijderen. Gebruik gewoon een bandenreparatieset om de band af te dichten en pomp de band opnieuw op met een kleine reiscompressor. Banden met binnenbanden zijn moeilijker langs de weg te repareren. - Moet ik de motor van mijn nieuwe motorfiets inrijden of gebeurt dit in de fabriek?
Er zijn veel artikelen op internet over hoe nieuwe motorfietsen hun motoren inrijden voordat ze de fabriek verlaten. We raden onze klanten sterk aan om hun nieuwe motorfiets de eerste 1000 km in te rijden. De juiste manier is om de eerste 1000 km rustig te rijden. Geef het gas niet boven de 1000 toeren onder de rode lijn van de toerenmeter (Als de toerenmeter rood wordt bij 9000 RPM, draai de motor dan niet boven 8000 RPM). Probeer ook de toeren te variëren tijdens de eerste 1000 km (blijf niet urenlang op hetzelfde toerental rijden op de snelweg), want dit kan leiden tot een luie motor in de latere jaren. - Is het belangrijk om de motor van mijn motorfiets op te warmen, of kan ik gewoon starten en gaan, zoals bij een auto?
We raden sterk aan om de motor van uw motorfiets voor elke rit op te warmen. De stalen behuizing van de motor is, in tegenstelling tot een auto, direct blootgesteld aan de elementen en al het metaal zal uitzetten en krimpen afhankelijk van kou en warmte. We stellen voor om de motor minstens een paar minuten op te warmen; de tijd die het kost om uw jas, helm en handschoenen aan te trekken, zou voldoende moeten zijn. Dit is een goede gewoonte om te ontwikkelen en zorgt ervoor dat u de beste zorg voor uw nieuwe motor biedt. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
We raden aan om de ketting ongeveer elke 400 km te smeren, wat neerkomt op ongeveer elke 2e tank brandstof. We raden geen automatische kettingsmeerders aan, we hebben slechte resultaten gezien van automatische kettingsmeerders. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben, dit kunt u controleren door de ketting met uw laars aan de onderkant van de ketting op te tillen. De kettingspanning moet alleen worden gecontroleerd wanneer u het geluid van de ketting hoort slaan tijdens het draaien, of als het lijkt alsof de ketting meer dan 30 mm speling heeft. Uw gebruikershandleiding bevat specifieke instructies voor het afstellen van de kettingspanning voor uw model. Let goed op dit onderdeel, we hebben gevallen gezien waarin losse kettingen gebroken zijn en door de motorbehuizing zijn gegaan, wat leidde tot ernstige motorschade. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
Dit model heeft een 15 liter brandstoftank en heeft een verbruik van 2,8 liter per 100 km. - Welke kleur opties zijn beschikbaar?
De momenteel beschikbare kleur is rood. - OFFICIËLE VIDEO
https://youtu.be/Zq-ik4oYgpk?si=Vsim3cs_r5eYIMkk
Specificaties MOTO MORINI 3 1/2





