BENELLI LEONCINO 800 TRAIL
Omschrijving BENELLI LEONCINO 800 TRAIL
De Benelli Leoncino 800 Trail is dé scrambler voor avontuurlijke rijders. Met zijn klassieke vormen, moderne techniek en robuuste offroad-uitrusting is deze motor gebouwd voor vrijheid – op én naast de weg.
Dankzij de 754cc parallel-twin motor met 76 pk en 67 Nm koppel biedt de Trail volop vermogen voor sportief én ontspannen rijden. De tubeless spaakvelgen (19” voor / 17” achter) in combinatie met Pirelli Scorpion Rally STR-banden geven de motor zijn allroad-capaciteiten.
Het verhoogde uitlaatsysteem, het unieke frame en de verfijnde afwerking geven de Trail zijn kenmerkende, stoere uitstraling. Met de moderne LED-verlichting, kleurendisplay en vertrouwde Benelli-rijervaring is dit de ideale mix tussen stijl en avontuur.
Klaar om de gebaande paden te verlaten? De Leoncino 800 Trail staat voor je klaar.
Kleurvarianten
Leoncino 800 Trail Grijs
De Leoncino 800 Trail is Benelli’s ultieme allroad-motor, klaar voor zowel de straat als het ruigere terrein. Zijn offroad-karakter wordt versterkt door de hooggeplaatste dubbele uitlaat, de race-geïnspireerde nummerplaathouder en het 19-inch voorwiel, perfect voor extra stabiliteit en controle op diverse ondergronden.
Onder de tank ligt een 754 cc vloeistofgekoelde parallel-twin motor, die een vermogen van 76,2 pk (56 kW) bij 8500 tpm en een koppel van 67 Nm bij 6500 tpm levert. Dit garandeert krachtige prestaties en maximaal rijplezier, zowel op de weg als offroad. Het stalen vakwerkframe zorgt voor een perfecte balans tussen wendbaarheid en stabiliteit, terwijl het geavanceerde remmensysteem, een modern TFT-display en full-LED verlichting de motorfiets compleet maken.
De Leoncino 800 Trail is verkrijgbaar bij alle Benelli-dealers 4 kleuren.
Features
Een voorkant met karakter. Het front van de Leoncino 800 Trail is voorzien van een LED-koplamp met geïntegreerde dagrijverlichting (DRL), die de kenmerkende lichtboog vormt en het model direct herkenbaar maakt. Specifiek voor de Trail-versie is het vernieuwde cupolino, dat bijdraagt aan de robuuste uitstraling. Daarnaast zorgt de 50 mm upside-down voorvork voor een stabiele en solide wegligging, ongeacht
Een motor voor elk terrein
De 754 cc parallel-twin motor van de Leoncino 800 Trail levert een maximaal vermogen van 76,2 pk bij 8500 tpm en een koppel van 67 Nm bij 6500 tpm. Dit zorgt voor krachtige prestaties en een opwindend rijgevoel, met een soepele vermogensafgifte en een uniek, diep motorgeluid – ongeacht het terrein.
Optimale controle in alle omstandigheden
De rijpositie van de Leoncino 800 Trail is ontworpen voor maximaal comfort en optimale controle, ongeacht de omstandigheden. Het brede, hoge stuur zorgt voor een rechte zithouding, waardoor lange ritten minder vermoeiend zijn, terwijl de motor in offroad-omstandigheden en druk stadsverkeer uiterst wendbaar blijft.
Een unieke achterkant
De achterkant van de Leoncino 800 Trail onderscheidt zich sterk van de standaardversie. De dubbele, hooggeplaatste uitlaat en het race-geïnspireerde nummerplaathouderontwerp, afkomstig uit de offroad-competities, benadrukken zijn stoere en avontuurlijke karakter.
Specificaties
Vering vooraan - upside-down telescopische vork van ø 50 mm
Vering achteraan - swingarm met laterale schokdemper met regelbare veervoorspanning
Voorrem - dubbele semi-zwevende schijf ø 320 mm, radiale 4-zuiger met ABS Achterrem - enkele schijf ø 260 mm, remklauw met enkele zuiger met ABS
Cilinderinhoud 754 cc
Boring x slag 88 x 62 mm
Geschat vermogen 56,0 kW (76,2 pk) @ 8500 t/min
Max. Koppel 67 Nm (6,8 kgm) @ 6500 t/min
Versnellingsbak 6-bak
Zithoogte 834 mm
Wielbasis 1480 mm
Rijklaargewicht 234 kg
Tankinhoud 15 L
Lengte/Breedte/Hoogte 2200 mm / 870 mm / 1210 mm
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd net vóór de 1000 km. Wij raden aan dit ergens tussen de 900 km en 1000 km te doen. Daarna moet je je motor elke 6000 km of elke 12 maanden laten onderhouden, afhankelijk van wat het eerst voorkomt. - Moet ik mijn motorfiets bij een erkende dealer laten onderhouden om de garantie te behouden?
Ja, je motor moet bij een erkende dealer worden onderhouden. De onderhoudsbeurt wordt automatisch online geregistreerd binnen het dealernetwerk. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket uitlaat laat monteren?
Ja, een aftermarket uitlaat heeft geen invloed op je garantie, op voorwaarde dat deze door je dealer wordt gemonteerd. - Heeft mijn motorfiets tubeless banden en wat zijn de voordelen daarvan?
Ja, de Benelli Leoncino 800 Trail is uitgerust met tubeless banden. Bij een lek kun je eenvoudig een bandenreparatieset gebruiken om het gat te dichten en de band weer op te pompen met een kleine reiscompressor. Banden met binnenband zijn moeilijker tijdelijk langs de weg te repareren, maar kunnen permanent worden hersteld door de binnenband te vervangen. - Moet ik de motor van mijn nieuwe motorfiets inrijden of gebeurt dit al in de fabriek?
Hoewel er online veel artikelen zijn over motoren die al in de fabriek worden ingereden, raden wij onze klanten sterk aan om hun motor zelf in te rijden tijdens de eerste 1000 km. Rijd rustig en draai de motor niet boven 1000 tpm onder het rode gebied van je toerenteller (bijvoorbeeld: als het rode gebied begint bij 9000 tpm, rijd dan niet boven 8000 tpm). Probeer ook het toerental regelmatig te variëren (dus niet urenlang op dezelfde snelheid rijden op de snelweg), want dit voorkomt dat de motor op termijn ‘lui’ wordt. - Is het belangrijk om mijn motor op te warmen of kan ik gewoon starten en wegrijden, zoals bij een auto?
Wij raden sterk aan om je motor voor elke rit op te warmen. Het stalen motorblok van je motor is, in tegenstelling tot bij een auto, direct blootgesteld aan de elementen. Metaal zet uit en krimpt bij temperatuurverschillen. Laat je motor daarom een paar minuten warmdraaien – de tijd die je nodig hebt om je jas, helm en handschoenen aan te trekken is meestal voldoende. Dit is een goede gewoonte die bijdraagt aan het behoud van je motor. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Smeer je ketting ongeveer elke 400 km, wat overeenkomt met ongeveer elke tweede tankbeurt. Wij raden automatische kettingsmeersystemen af, omdat we daarmee slechte resultaten hebben gezien. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Dit kun je controleren door de ketting met je voet van onderen op te tillen. Controleer de spanning alleen als je de ketting hoort slaan tijdens het rijden of als het lijkt dat er meer dan 30 mm speling is. Raadpleeg je gebruikershandleiding voor model-specifieke instructies voor het spannen van de ketting. Let goed op dit punt – we hebben gevallen gezien waarin een losse ketting is gebroken en door het motorblok is geslagen, met ernstige schade als gevolg. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
Dit model is zeer zuinig en heeft een brandstoftank van 15 liter. Je kunt gemiddeld 290 km rijden tussen tankbeurten. Het verbruik bedraagt 4,9 liter per 100 km. - Welke kleurvarianten zijn beschikbaar?
De momenteel beschikbare kleuren zijn matgrijs, bosgroen, matbruin en ultra zwart. - OFFICIËLE VIDEO
https://youtu.be/0DXBrNi1Hzs
Specificaties BENELLI LEONCINO 800 TRAIL



