BENELLI LEONCINO 800
Omschrijving BENELLI LEONCINO 800
De Benelli Leoncino 800 is een moderne klassieker met lef. Hij combineert het iconische design van de Leoncino-lijn – met de kenmerkende boogvorm en trotse leeuw op het voorspatbord – met krachtige prestaties en moderne technologie.
Aangedreven door een 754cc parallel-twin motor met 76,2 pk en 67 Nm koppel levert de Leoncino 800 indrukwekkend vermogen én een karakteristiek geluid dankzij de 270° krukas. De vloeistofgekoelde twin is soepel, responsief en voldoet aan de Euro 5-norm.
Het stalen trellisframe in combinatie met hoogwaardige Pirelli MT60 RS banden zorgt voor vertrouwen op elke rit. De Leoncino 800 is uitgerust met sportieve 17” lichtmetalen velgen, een comfortabel zadel, full-LED verlichting, en een modern kleurendisplay.
Authentiek en vooruitstrevend: de Leoncino 800 is de ultieme keuze voor wie stijl, souplesse en prestaties zoekt in één krachtige naked bike.
Ook verkrijgbaar als 35 kW A2-variant.
Kleurvarianten
Benelli Leoncino 800 Grijs
De Benelli Leoncino 800 is de nieuwste stijl-icoon van Benelli, ontworpen om jou pure rij-emoties te laten beleven, zowel op rechte stukken als in bochten. Deze motor combineert een authentiek design met een perfecte balans tussen klassieke en moderne elementen, waardoor hij een tijdloze uitstraling krijgt.
Onder de strakke lijnen schuilt een geavanceerde 754cc parallel-twin motor, goed voor een vermogen van 76,2 pk (56 kW) bij 8500 tpm en een koppel van 67 Nm bij 6500 tpm. Dit zorgt voor een krachtige, soepele en opwindende rijervaring.
Het stalen vakwerkframe is ontworpen voor maximale wendbaarheid en stabiliteit, waardoor zowel ervaren als beginnende rijders kunnen genieten van optimale controle en rijplezier. De volledige LED-koplamp met het kenmerkende boogvormige lichtdesign geeft de motor een unieke uitstraling, terwijl het moderne TFT-display alle essentiële informatie stijlvol en overzichtelijk weergeeft.
De Leoncino 800 is verkrijgbaar bij alle Benelli-dealers in 4 kleuren.
Features
Pure emotie - de Leoncino 800 staat garant voor pure emotie, zowel stilstaand – dankzij het unieke Italiaanse design – als vooral tijdens het rijden. Met zijn geavanceerde techniek biedt hij een unieke rijervaring, perfect voor motorrijders die op zoek zijn naar spanning op twee wielen. De perfecte balans tussen stijl en prestaties, of je nu nieuwe wegen verkent of gewoon geniet van het moment.
Een voorkant met karakter - het front van de Leoncino 800 wordt gekenmerkt door een LED-koplamp met geïntegreerde dagrijverlichting (DRL), die de iconische lichtboog vormt en de herkenbare stijl van het model benadrukt. Een ander opvallend element is de 50 mm upside-down voorvork, die niet alleen het robuuste uiterlijk versterkt, maar ook zorgt voor een uiterst stabiele en precieze wegligging.
Het kloppend hart van de 800
De 754 cc parallel-twin motor van de Leoncino 800 levert een maximaal vermogen van 76,2 pk bij 8500 tpm en een koppel van 67 Nm bij 6500 tpm. Dit vertaalt zich in krachtige acceleraties en een opwindende rijervaring, waarbij het diepe en kenmerkende motorgeluid elke rit extra bijzonder maakt.
Geavanceerd TFT-dashboard
De Leoncino 800 is uitgerust met een modern digitaal TFT-kleurendisplay, dat alle essentiële rij-informatie duidelijk en overzichtelijk weergeeft. Het strak ontworpen dashboard biedt een intuïtieve en stijlvolle interface, perfect afgestemd op de dynamische uitstraling van de motor.
Specificaties
Vering vooraan upside-down telescopische vork van ø 50 mm
Vering achteraan swingarm met laterale schokdemper met regelbare veervoorspanning
Voorrem dubbele semi-zwevende schijf ø 320 mm, radiale 4-zuiger met ABS
Achterrem enkele schijf ø 260 mm, remklauw met enkele zuiger met ABS
Cilinderinhoud 754cc
Boring x slag 88 x 62 mm
Geschat vermogen 56,0 kW (76,2 pk) @ 8500 t/min
Max. Koppel 67 Nm (6,8 kgm) @ 6500 t/min
Versnellingsbak 6-bak
Zithoogte 805 mm
Wielbasis 1460 mm
Rijklaargewicht 222 kg
Tankinhoud 15 L
Lengte/Breedte/Hoogte 2140 / 870 / 1160 mm
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd net vóór de 1000 km. Wij raden aan dit ergens tussen de 900 km en 1000 km te doen. Daarna moet je je motor elke 3000 km of elke 6 maanden laten onderhouden, afhankelijk van wat het eerst voorkomt. - Moet ik mijn motorfiets bij een erkende dealer laten onderhouden om de garantie te behouden?
Ja, je motor moet bij een erkende dealer worden onderhouden. De onderhoudsbeurt wordt automatisch online geregistreerd binnen het dealernetwerk. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket uitlaat laat monteren?
Ja, een aftermarket uitlaat heeft geen invloed op je garantie, op voorwaarde dat deze door je dealer wordt gemonteerd. - Heeft mijn motorfiets tubeless banden en wat zijn de voordelen daarvan?
Ja, de Benelli Leoncino 800 is uitgerust met tubeless banden. Bij een lek kun je eenvoudig een bandenreparatieset gebruiken om het gat te dichten en de band opnieuw op te pompen met een kleine reiscompressor. Banden met binnenband zijn moeilijker tijdelijk langs de weg te repareren, maar kunnen permanent worden hersteld door de binnenband te vervangen. - Moet ik de motor van mijn nieuwe motorfiets inrijden of gebeurt dit al in de fabriek?
Hoewel er online veel artikelen zijn over motoren die al in de fabriek worden ingereden, raden wij onze klanten sterk aan om hun motor zelf in te rijden tijdens de eerste 1000 km. Rijd rustig en draai de motor niet hoger dan 1000 tpm onder de rode lijn op je toerenteller (bijvoorbeeld: als het rode gebied begint bij 9000 tpm, rijd dan niet boven 8000 tpm). Probeer ook het toerental regelmatig te variëren (dus niet langdurig op hetzelfde toerental blijven rijden, zoals op de snelweg), want anders kan de motor op de lange termijn ‘lui’ worden. - Is het belangrijk om mijn motor op te warmen of kan ik gewoon starten en wegrijden, zoals bij een auto?
Wij raden sterk aan om je motor voor elke rit op te warmen. Het stalen motorblok van je motor is, in tegenstelling tot bij een auto, direct blootgesteld aan de elementen. Metaal zet uit en krimpt bij temperatuurwisselingen. Laat de motor daarom een paar minuten warmdraaien – de tijd die je nodig hebt om je jas, helm en handschoenen aan te trekken is meestal voldoende. Dit is een goede gewoonte en draagt bij aan goed onderhoud van je motor. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Smeer je ketting ongeveer elke 400 km, wat overeenkomt met ongeveer elke tweede tankbeurt. Wij raden automatische kettingsmeersystemen af, omdat we daarmee slechte resultaten hebben gezien. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Je kunt dit controleren door de ketting met je voet van onderen op te tillen. Controleer de spanning alleen als je de ketting hoort slaan tijdens het rijden of als het lijkt alsof er meer dan 30 mm speling is. Raadpleeg je gebruikershandleiding voor model-specifieke instructies over het spannen van de ketting. Let goed op dit punt – we hebben gevallen gezien waarin een losse ketting is gebroken en door het motorblok is geslagen, met ernstige schade tot gevolg. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
Dit model is zeer zuinig en heeft een brandstoftank van 15 liter. Je kunt gemiddeld 290 km rijden tussen tankbeurten. Het verbruik bedraagt 4,9 liter per 100 km. - Welke kleurvarianten zijn beschikbaar?
De momenteel beschikbare kleuren zijn matgrijs, bosgroen, matbruin en ultra zwart. - OFFICIËLE VIDEO
Geen officiële video beschikbaar online.
Specificaties BENELLI LEONCINO 800
