MOTO MORINI SEIEMMEZZO SCR
Omschrijving MOTO MORINI SEIEMMEZZO SCR
De Seiemmezzo SCR is de avontuurlijke scrambler van Moto Morini die klassieke stijl combineert met moderne performance. Met zijn robuuste design, brede banden en krachtige 1.187cc V-twin motor is deze motorfiets klaar voor elke uitdaging, van stadsritten tot ruigere terreinen.
Dankzij het lichtgewicht chassis en geavanceerde technologieën biedt de SCR uitstekende wendbaarheid en controle, terwijl het authentieke Italiaanse vakmanschap zorgt voor een unieke rijervaring vol karakter.
Ontdek vrijheid en stijl in één – met de Moto Morini Seiemmezzo SCR.
Kleurvarianten
MOTO MORINI SEIEMMEZZO SCR 650 groen
De Moto Morini Seiemmezzo SCR is de motorfiets voor liefhebbers van vintage met een glamoureuze, opvallende en onderscheidende uitstraling. Betrouwbaar en altijd klaar om je mee te nemen naar nieuwe sensaties – het is de perfecte combinatie van ideeën, inzichten en design, waarin Italiaanse stijl en elegantie samenkomen.
Een tijdloze stijl gecombineerd met geavanceerde technologie.
Waar traditie innovatie ontmoet
De nieuwe Seiemmezzo SCR vindt de perfecte balans om zijn volledige potentieel te bereiken.
Met een goed geproportioneerd zadel, de aantrekkelijke lijnen van de brandstoftank, het brede stuur dat verder van de rijder geplaatst is, en de vintage accessoires straalt hij elegantie en klasse uit. Elk detail is ontworpen om een perfecte balans te creëren zonder de technologische innovatie uit het oog te verliezen.
Pirelli banden en velgen
18” voorvelg en 17” achtervelg, beide tubeless en voorzien van een robuuste spaakstructuur – perfect voor elke ondergrond en vol vertrouwen te berijden. De Pirelli MT60RS-banden bieden de ideale grip om van elk soort terrein te genieten.
Dankzij de bandenspanningssensoren kun je bovendien altijd de staat van je banden controleren.
Technische specificaties
Wielbasis: 1425 mm
Drooggewicht: ca. 200 kg
Zithoogte: 810 mm
Brandstoftank: ca. 16 L
Motortype: 2-cilinder in lijn, 4-takt
Cilinderinhoud: 649 cc
Boring x Slag: 83 mm x 60 mm
Compressieverhouding: 11,3:1
Max. koppel: 54 Nm / 5,5 kgm / 7000 tpm
Max. vermogen: 44,5 kW / 61 pk / 8250 tpm
Injectiesysteem: BOSCH EFI
Topsnelheid: 170 km/u
Koelsysteem: Vloeistofgekoeld
Kleppensysteem: DOHC, 8 kleppen
Emissienorm: Euro 5
Remsysteem:
Voor: Dubbele schijf 298 mm, zwevende Brembo-remklauwen met 2 zuigers
Achter: Enkele schijf 255 mm, Brembo-remklauw met 2 zuigers
ABS: BOSCH ABS 9.1 Mb
Ophanging:
Voor: Kayaba Upside-Down vork Ø43 mm, veerweg 120 mm – instelbaar in veervoorspanning, uitgaande en ingaande demping
Achter: Kayaba monoshock, veerweg 120 mm – instelbaar in veervoorspanning en uitgaande demping
FAQ (VEELGESTELDE VRAGEN)
- Wat zijn de onderhoudsintervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd net vóór het bereiken van de 1000 km, bij voorkeur tussen de900 en 1000 km. Daarna laat je de motor elke 6000 km of 12 maanden onderhouden – afhankelijk van wat het eerst komt. - Moet ik mijn motor bij een erkende dealer laten onderhouden om garantie te behouden?
Ja, je motor moet bij een erkende dealer worden onderhouden. Het onderhoud moet automatisch online worden geregistreerd om aanspraak te blijven maken op garantie. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket uitlaat monteer?
Ja, een aftermarket uitlaat heeft geen invloed op de garantie, mits deze door een erkende dealer wordt gemonteerd. - Heeft mijn motor tubeless banden en wat zijn de voordelen daarvan?
Ja, dit model is uitgerust met tubeless banden. Deze kunnen in afgelegen gebieden worden gerepareerd zonder het wiel te demonteren. Gebruik simpelweg een bandenreparatieset om het gat te dichten en pomp de band op met een kleine draagbare compressor. Banden met binnenbanden zijn veel moeilijker langs de weg te repareren. - Moet ik de motor inrijden of gebeurt dat al in de fabriek?
Hoewel er online veel verhalen zijn over motoren die in de fabriek zijn ingereden, raden wij onze klanten sterk aan om hun motor zelf in te rijden tijdens de eerste 1000 km.
Rij rustig, en ga niet boven 1000 tpm onder de rode lijn (bijv. als de rode lijn op 9000 tpm zit, blijf dan onder de 8000 tpm).
Probeer ook de toerentallen af te wisselen – blijf niet urenlang op hetzelfde toerental rijden (bijvoorbeeld op de snelweg), want dat kan later een “luie” motor opleveren. - Is het belangrijk om de motor op te warmen, of kan ik net als bij een auto gewoon starten en wegrijden?
Wij raden ten zeerste aan om de motor altijd op te warmen vóór elke rit. De metalen motorbehuizing van je motorfiets is, in tegenstelling tot die van een auto, direct blootgesteld aan de elementen en zet uit of krimpt afhankelijk van de temperatuur.
Laat de motor enkele minuten draaien – de tijd die je nodig hebt om je jas, helm en handschoenen aan te trekken is meestal voldoende.
Dit is een goede gewoonte die de levensduur van je motor ten goede komt. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
We raden aan om je ketting ongeveer elke 400 km te smeren – oftewel na ongeveer elke twee tankbeurten.
Automatische kettingsmeersystemen raden we af, omdat we hier slechte resultaten mee hebben gezien.
De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Je kunt dit controleren door de ketting met je laars van onderaf op te tillen.
Controleer de kettingspanning alleen als je ketting hoorbaar tegen het frame slaat tijdens het rijden, of als je ziet dat de speling meer dan 30 mm bedraagt.
Raadpleeg je gebruikershandleiding voor de juiste spanningsinstructies per model.
Let goed op de ketting – we hebben gevallen gezien waarbij een te losse ketting is gebroken en ernstige schade heeft veroorzaakt aan het motorblok. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
Dit model heeft een ruime 16-liter tank. Het verbruik is ongeveer 4,5 liter per 100 km, wat een bereik van ongeveer 230 km oplevert. - In welke kleuren is dit model beschikbaar?
De momenteel beschikbare kleur is: zwart. - Officiële video
Er is momenteel geen officiële video beschikbaar.
Specificaties MOTO MORINI SEIEMMEZZO SCR





