CFMOTO 800NK SPORT
Omschrijving CFMOTO 800NK SPORT
Slimme Prestaties en Innovatie
Maak kennis met de CFMOTO 800NK Sport, een motor die technologie en rijplezier naadloos combineert. Het gebogen 5-inch TFT-display, bedienbaar via intuïtieve knoppen op het stuur, biedt toegang tot slimme functies zoals 4G-connectiviteit, realtime voertuigstatus en navigatie via de CFMOTO-app.
Met drie rijmodi (Street, Rain, Sport) en een intelligent LED-verlichtingssysteem past de 800NK zich moeiteloos aan jouw rijstijl en omgevingen aan. Geniet van het gemak van cruise control en de geavanceerde veiligheidsfuncties, waaronder Bochten-ABS en een slipperkoppeling.
Of je nu door de stad rijdt of de snelweg opzoekt, de CFMOTO 800NK Sport biedt krachtige prestaties, innovatief design en slimme technologie. Ook leverbaar als A2-model!
CFMOTO 800NK Sport zwart
De CFMOTO 800NK Sport zwart is het vlaggenschip van de NK lijn: een echte straatvechter met een optimale balans van prestaties, comfort en slanke, maar krachtige designlijnen. Met zijn 799cc parallel-twin, afgeleid van het KTM-platform, levert de 800NK Sport 95 pk en 81 Nm, en is het een vat vol sensaties.
Het design van de 800NK Sport is zowel robuust als modern. Met zijn agressieve lijnen en dynamische uitstraling trekt hij alle aandacht. Ondanks het sportieve uiterlijk, zorgt de comfortabele zithouding en ergonomische bediening voor een ontspannen rijervaring, zelfs op langere ritten.
Motor
De 799cc parallel-twin beschikt over dubbele balansassen en een 285° krukas, wat zorgt voor een specifiek geluid. De CF-SC slipper clutch voorkomt het blokkeren van het achterwiel tijdens zware terugschakelingen. De luchtfilterbox met geïntegreerde luchtinlaat bevindt zich onder het zitje voor een betere inlaat efficiëntie en eenvoudiger onderhoud.
Veiligheid
Veiligheid komt op de eerste plaats bij CFMOTO en daarom is de 800NK Sport uitgerust met geavanceerd bochten-ABS van Bosch. De dubbele Ø320 mm remschijven worden aangestuurd door radiale J.Juan 4-piston remklauwen.
Vering
De KYB voorvering is volledig instelbaar op veerspanning, compressie en rebound demping. De KYB schokdemper biedt instelbare veerspanning en rebound demping. De vering heeft een veerweg van 130 mm voor en achter. De vering is sportief afgesteld zonder concessies te doen op comfort.
Frame
Het sterke chroom-molybdeen frame is licht maar stijf, en zorgt voor een optimale balans tussen veiligheid en stabiliteit. Met het motorblok als onderdeel van het frame, heeft CFMOTO het gewicht van de motor kunnen beperken tot 186 kg.
Zithoogte
Het standaard zadel is 795 mm hoog en iets smaller aan de voorkant, waardoor het gemakkelijk is om met je voeten de grond te raken. Er is ook een optioneel zadel van 820 mm beschikbaar.
Banden
De 800NK Sport is uitgerust met hoogwaardige sportieve MAXXIS banden, met velgmaat 120/60 R17 voor en 180/55 R17 achter. Beschikbaar in Zircon Black en Nebula White.
Elektronica & connectiviteit
Tegenwoordig lijkt het alsof de hele wereld verbonden is. Dus waarom zou een motorrijder en zijn 800NK dat niet zijn? Dankzij een eenvoudig menu-systeem is het gebogen 5-inch TFT scherm handig te bedienen via de intuïtieve knoppen aan de linkerkant van het stuur. De T-box van de 800NK heeft een ingebouwd 4G-module en 6D sensor, die niet alleen Bluetooth-connectiviteit mogelijk maakt, maar ook real-time weergave van de voertuigpositie en status, Over-The-Air updates en beveiliging via de CFMOTO app.
Rijmodus
Dankzij ride-by-wire kun je drie rijmodi (Street, Rain of Sport) kiezen met verschillende vermogenscurves, die je tijdens het rijden kunt aanpassen.
Verlichting
De 800NK beschikt over een intelligent volledig LED verlichtingssysteem, dat zich in real-time aanpast aan de omgeving. De 800NK heeft ook automatisch uitschakelende richtingaanwijzers.
Cruise control
De 800NK is uitgerust met een ride-by-wire systeem, waarmee onder andere "one-touch" cruise control mogelijk is. Dankzij de intuïtieve bediening kun je je rechterpols even ontlasten.
Standaarduitrusting van de 800NK:
• 5-inch TFT dashboard
• Slipper clutch
• LED richtingaanwijzers met uitschakelfunctie
• Drie rijmodi
• Limp mode
• Rollover sensor
• Bochten-ABS
• Cruise control
Of je nu zin hebt in een ritje door de stad of langs je favoriete rijwegen, de 800NK biedt het beste van beide werelden met zijn krachtige prestaties, opvallende design en praktische functies.
Specificaties
Motortype: Twee-cilinder paralleltwin, 4-takt, 8-klepper, DOHC met balansas
Cilinderinhoud: 799 cc
Maximaal vermogen: 94 pk – 70 kW @ 9000 tpm
Maximaal koppel: 81 Nm @ 8000 tpm
Boring x Slag (mm): 88,0 × 65,7 mm
Compressieverhouding: 12,7:1
Koeling: Vloeistofgekoeld
Voeding: EFI (Elektronische Brandstofinjectie)
Ontsteking: ECU
Versnellingen: 6
Zithoogte (mm): 795 mm
Afmetingen (mm): 2132 x 810 x 1158 mm
Wielbasis (mm): 1468 mm
Bodemvrijheid (mm): Niet gespecificeerd
Minimale draaicirkel (m): Niet gespecificeerd
Maximaal laadvermogen (kg): Niet gespecificeerd
Tankinhoud (L): 15 liter
Gewicht (kg): 186 kg
Garantie: 5 jaar
Kleuren: Zircon Black
Voorvering: KYB Upside-down telescoopvork, instelbaar (veerpreload, compressie & rebound)
Achtervering: KYB Monoshock, instelbaar (veerpreload & rebound)
Voorrem: Dubbele schijf 320 mm met radiale J.Juan remklauwen
Achterrem: Enkelvoudige schijf 260 mm
ABS: Bosch
Voorwiel: 17" gietwiel
Achterwiel: 17" gietwiel
Banden: MAXXIS 120/70 R17 (voor) – 180/55 R17 (achter)
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste service moet plaatsvinden net voor de 1000 km, we raden aan om tussen de 900 km en 1000 km te zitten. Daarna kunt u uw motor bij de dealer inplannen voor een service om de 6000 km of om de 6 maanden, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. - Moet ik mijn motorfiets laten servicen bij een erkende dealer om de garantie te behouden?
Ja, uw motorfiets moet worden geserviced bij een erkende dealer en de service zal online worden geregistreerd. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket-uitlaat laat monteren?
Ja, een aftermarket-uitlaat heeft geen invloed op uw garantie, maar deze moet wel door uw dealer worden gemonteerd. - Heeft mijn motorfiets tubeless banden en wat zijn de voordelen van tubeless banden?
Ja, dit model heeft tubeless banden die in afgelegen gebieden gerepareerd kunnen worden zonder het wiel te verwijderen. Gebruik gewoon een bandenreparatieset om de band te dichten en pomp de band opnieuw op met een kleine reiscompressor. Banden met binnenbanden zijn moeilijker langs de weg te repareren. - Moet ik de motor van mijn nieuwe motorfiets inrijden of gebeurt dit in de fabriek?
Op internet zijn veel artikelen te vinden over hoe nieuwe motorfietsen hun motoren inrijden voordat ze de fabriek verlaten. We raden onze klanten sterk aan om hun nieuwe motorfiets de eerste 1000 km in te rijden. De juiste manier is om de eerste 1000 km rustig te rijden. Geef het gas niet boven de 1000 toeren onder de rode lijn van de toerenmeter (Als de toerenmeter rood wordt bij 9000 RPM, draai de motor dan niet boven 8000 RPM). Probeer ook de toeren te variëren tijdens de eerste 1000 km (blijf niet urenlang op hetzelfde toerental rijden op de snelweg), want dit kan leiden tot een luie motor in de latere jaren. - Is het belangrijk om de motor van mijn motorfiets op te warmen of kan ik gewoon starten en gaan, zoals bij een auto?
We raden sterk aan om de motor van uw motorfiets voor elke rit op te warmen. De stalen behuizing van de motor is, in tegenstelling tot een auto, direct blootgesteld aan de elementen, en al het metaal zal uitzetten en krimpen afhankelijk van kou en warmte. We raden aan de motor minstens een paar minuten op te warmen; de tijd die het kost om uw jas, helm en handschoenen aan te trekken, zou voldoende moeten zijn. Dit is een goede gewoonte om te ontwikkelen en zorgt ervoor dat u de beste zorg voor uw nieuwe motor biedt. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
We raden aan om de ketting ongeveer elke 400 km te smeren, wat neerkomt op ongeveer elke 2e tank brandstof. We raden geen automatische kettingsmeerders aan, we hebben slechte resultaten gezien van automatische kettingsmeerders. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben, dit kunt u controleren door de ketting met uw laars aan de onderkant van de ketting op te tillen. De kettingspanning moet alleen worden gecontroleerd wanneer u het geluid van de ketting hoort slaan tijdens het draaien, of als het lijkt alsof de ketting meer dan 30 mm speling heeft. Uw gebruikershandleiding bevat specifieke instructies voor het afstellen van de kettingspanning voor uw model. Let goed op dit onderdeel, we hebben gevallen gezien waarin losse kettingen gebroken zijn en door de motorbehuizing zijn gegaan, wat leidde tot ernstige motorschade. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
Dit model heeft een ruime tank van 15 liter, goed voor ongeveer 220 km. - Welke kleur opties zijn beschikbaar?
De momenteel beschikbare kleuren zijn Nebula Black en Zephyr Blue. - OFFICIELE VIDEO
https://youtu.be/-_W3s01HaQU?si=bpzkCad-74KM5ehe
Specificaties CFMOTO 800NK SPORT


