BENELLI TRK 502 X
Omschrijving BENELLI TRK 502 X
Benelli TRK 502 X – Avontuur kent geen grenzen
De Benelli TRK 502 X is de robuuste allroad-versie van de TRK 502, uitgerust met stoere spaakwielen en een 19” voorwiel die elk terrein moeiteloos aankunnen. Ontworpen voor de meest veeleisende avonturiers die verder willen reizen dan ooit tevoren, biedt deze motor de vrijheid om zonder grenzen te rijden.
De krachtbron van de TRK 502 X is een 500cc vloeistofgekoelde viertakt tweecilinder, goed voor 47,6 pk bij 8500 toeren per minuut. Dankzij het splinternieuwe motorblok met vier kleppen per cilinder, dubbele bovenliggende nokkenassen en een soepele zesversnellingsbak, levert hij indrukwekkende prestaties en een nauwkeurige gasrespons via brandstofinjectie.
Comfort staat ook hoog in het vaandel: het ruime zadel biedt plaats aan zowel bestuurder als passagier, en met extra voetsteunen geniet je samen van elke rit. Het verhoogde uitlaatsysteem zorgt voor extra grondspeling en bescherming, ideaal voor uitdagend offroad-gebruik.
Met de TRK 502 X onder je zit, ben je klaar om elk avontuur aan te gaan, waar de weg ook stopt.
Kleurvarianten
BENELLI TRK 502 X Blauw
Moderne lijnen, avontuurlijke styling, een comfortabele zitpositie ondersteund door een breed stuur en een hoog windscherm. De Benelli TRK 502 X zorgt voor een aangename rit op elke ondergrond.
MOTORISATIE
De TRK 502 X is aangedreven door een 500 cc, 4-takt, vloeistofgekoelde bicilinder. Het blok is soepel en responsief met een directe gasrespons. Hij heeft een topvermogen van 47,6 pk (35kW) en een koppel van 46 Nm.
LICHTGEWICHT UITLAATSYSTEEM
De lichtgewicht uitlaat wordt hoger geplaatst waardoor een verbeterde rijhoogte en een betere bescherming voor off-road gebruik behaald wordt.
Specificaties
Vering vooraan - Upside-down vork van ø 50 mm
Vering achteraan - Swingarm met laterale schokdemper met regelbare préload en rebound
Voorrem - Dubbele semi-zwevende schijf ø 320 mm, radiale 4-zuiger met ABS
Achterrem - Enkele schijf ø 260 mm, remklauw met enkele zuiger met ABS
Cilinderinhoud - 500cc
Boring x slag - 69 x 66,8 mm
Geschat vermogen - 35 kW (47,6 pk) @ 8500 t/min
Max. Koppel - 46 Nm (4,7 kgm) @ 6000 t/min
Versnellingsbak - 6-bak
Zithoogte - 860 mm
Wielbasis - 1505 mm
Rijklaargewicht - 235 kg
Tankinhoud - 20 L
Lengte/Breedte/Hoogte - 2220 mm / 915 mm / 1480 mm
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd net vóór de 1000 km. Wij raden aan dit te doen tussen de 900 km en 1000 km. Daarna moet je je motor elke 6000 km of elke 12 maanden laten onderhouden, afhankelijk van wat het eerst voorkomt. - Moet ik mijn motorfiets bij een erkende dealer laten onderhouden om de garantie te behouden?
Ja, je motor moet worden onderhouden bij een erkende dealer. De onderhoudsbeurt wordt automatisch online geregistreerd binnen het dealernetwerk. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket uitlaat laat monteren?
Ja, een aftermarket uitlaat heeft geen invloed op de garantie, op voorwaarde dat deze wordt gemonteerd door je dealer. - Heeft mijn motor tubeless banden en wat zijn de voordelen daarvan?
Ja, de Benelli TRK 502 X is uitgerust met tubeless banden. Bij een lek kun je eenvoudig een bandenreparatieset gebruiken om het gat te dichten en de band opnieuw op te pompen met een kleine reiscompressor. Banden met binnenband zijn moeilijker tijdelijk langs de weg te repareren, maar kunnen permanent worden hersteld door simpelweg de binnenband te vervangen. - Moet ik de motor van mijn nieuwe motorfiets inrijden of gebeurt dit al in de fabriek?
Hoewel er online veel artikelen bestaan over motoren die al in de fabriek worden ingereden, raden wij klanten sterk aan om hun motor zelf in te rijden tijdens de eerste 1000 km. Rijd voorzichtig en draai de motor niet boven 1000 tpm onder het rode gebied op je toerenteller (bijvoorbeeld: als het rode gebied begint bij 9000 tpm, rijd dan niet boven 8000 tpm). Probeer tijdens het inrijden ook te variëren in toerental (rijd dus niet langdurig op hetzelfde toerental op de snelweg), om te voorkomen dat de motor later minder responsief wordt. - Is het belangrijk om mijn motor op te warmen of kan ik gewoon starten en wegrijden zoals bij een auto?
Wij raden sterk aan om je motor voor elke rit op te warmen. Het metalen motorblok van je motor is, in tegenstelling tot dat van een auto, direct blootgesteld aan de elementen. Metaal zet uit en krimpt door temperatuurverschillen. Laat je motor daarom enkele minuten warmdraaien – de tijd die je nodig hebt om je jas, helm en handschoenen aan te trekken is meestal voldoende. Dit is een goede gewoonte en draagt bij aan de levensduur van je motor. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Smeer je ketting ongeveer elke 400 km, wat neerkomt op ongeveer elke tweede tankbeurt. Wij raden automatische kettingsmeersystemen af, aangezien deze vaak slechte resultaten opleveren. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Dit kun je controleren door de ketting van onderaf met je voet op te tillen. Controleer de kettingspanning als je de ketting hoort slaan of als het lijkt alsof er meer dan 30 mm speling is. Je gebruikershandleiding bevat specifieke instructies voor het spannen van de ketting voor jouw model. Let hier goed op – we hebben gevallen gezien waarbij losse kettingen zijn gebroken en door het motorblok zijn geslagen, met ernstige motorschade tot gevolg. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
Dit model is zeer zuinig en heeft een brandstoftank van 20 liter. Je kunt gemiddeld 450 km rijden tussen tankbeurten. Het verbruik bedraagt 4,5 liter per 100 km. - Welke kleurvarianten zijn beschikbaar?
De momenteel beschikbare kleuren zijn grijs, blauw, wit en geel. - OFFICIËLE VIDEO
Geen officiële video beschikbaar.
Specificaties BENELLI TRK 502 X
