BENELLI TORNADO NAKED
Omschrijving BENELLI TORNADO NAKED
Klein maar Krachtig: De Benelli Tornado Naked T 125
De Benelli Tornado Naked T 125 is de ideale mini-bike voor het drukke stadsleven en avontuurlijke vakanties. Dankzij het compacte design manoeuvreer je soepel door elke drukte, terwijl de sportieve styling meteen opvalt. De 125cc ééncilinder motor levert 11,1 pk met een zuinig verbruik van 2,1 liter per 100 km. Met een stevig frame, sportieve vering en krachtige remmen biedt hij een veilige en plezierige rijervaring. Klein van formaat, groot in rijplezier!
Kleurvarianten
Tornado Naked T 125 Zwart
Dé ultieme fun-bike van Benelli
De Benelli Tornado Naked T 125 is ontworpen om veeleisende piloten te verleiden in termen van uitrusting. Het is een zeer wendbare en compacte motors die een ongelooflijke rijervaring biedt, of je nu het stadsverkeer trotseert of over bochtige wegen rijdt.
Deze compacte maar robuuste Benelli tovert gegarandeerd een lach op je gezicht. Zijn styling is sportief, met strakke lijnen en een opvallend uitlaatsysteem. Een kleine motor met een grootse wegligging waardoor jij zorgeloos onderweg bent en je volledig kan richten op het maken van plezier. Dat is de kracht van de Tornado Naked T 125!
Features
Stijl - de Tornado Naked T 125 is de ultieme fun-bike met een stoer en dynamisch design, perfect voor jonge en energieke rijders die op zoek zijn naar puur rijplezier.
Frame
Het traditionele stalen vakwerkframe zorgt voor maximale wendbaarheid en controle op de weg.
Motor
De Tornado Naked T 125 heeft een luchtgekoelde ééncilinder viertaktmotor met elektronische injectie en vier kleppen, geoptimaliseerd volgens de Euro 5-normen. Dit betekent een zuinig brandstofverbruik in alle rijomstandigheden.
Vering
Voorzien van een upside-down voorvork met 35 mm diameter vorkpoten en achter een swingarm met een laterale, in veervoorspanning verstelbare schokdemper met een veerweg van 50 mm.
Specificaties
Vering vooraan - upside Down telescopische vork van ø 35mm
Vering achteraan - swingarm met laterale schokdemper met regelbare veervoorspanning
Voorrem - enkele schijf ø 210 mm, 2-zuiger klauw, CBS
Achterrem - enkele schijf ø 190 mm, remklauw met enkele zuiger, CBS
Cilinderinhoud 125 cc
Boring x slag - 54 x 54,5 mm
Geschat vermogen - 8,2 kW (11,1 pk) @ 9500 t/min
Max. Koppel - 10 Nm (1,0 kgm) @ 7000 t/min
Versnellingsbak - 5-bak
Zithoogte - 780 mm
Wielbasis - 1215 mm
Rijklaargewicht - 124 kg
Tankinhoud - 7,2 liter
Lengte/Breedte/Hoogte - 1770 mm / 760 mm / 1025 mm
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd net vóór de 1000 km. Wij raden aan dit ergens tussen de 900 km en 1000 km te doen. Daarna moet je je motor elke 3000 km of elke 6 maanden laten onderhouden, afhankelijk van wat het eerst voorkomt. - Moet ik mijn motorfiets bij een erkende dealer laten onderhouden om de garantie te behouden?
Ja, je motor moet bij een erkende dealer worden onderhouden. De onderhoudsbeurt wordt automatisch online geregistreerd binnen het dealernetwerk. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket uitlaat laat monteren?
Ja, een aftermarket uitlaat heeft geen invloed op je garantie, op voorwaarde dat deze door je dealer wordt gemonteerd. - Heeft mijn motorfiets tubeless banden en wat zijn de voordelen daarvan?
Ja, de Benelli TNT 125 is uitgerust met tubeless banden. Bij een lek kun je eenvoudig een bandenreparatieset gebruiken om het gat te dichten en de band weer op te pompen met een kleine reiscompressor. Banden met binnenband zijn moeilijker tijdelijk langs de weg te repareren, maar kunnen permanent worden hersteld door de binnenband te vervangen. - Moet ik de motor van mijn nieuwe motorfiets inrijden of gebeurt dit al in de fabriek?
Hoewel er online veel artikelen zijn over motoren die al in de fabriek worden ingereden, raden wij onze klanten sterk aan om hun motor zelf in te rijden tijdens de eerste 1000 km. Rijd rustig en draai de motor niet boven 1000 tpm onder het rode gebied van je toerenteller (bijvoorbeeld: als het rode gebied begint bij 9000 tpm, rijd dan niet boven 8000 tpm). Probeer ook het toerental regelmatig te variëren (dus niet urenlang op dezelfde snelheid rijden op de snelweg), want dit voorkomt dat de motor op termijn ‘lui’ wordt. - Is het belangrijk om mijn motor op te warmen of kan ik gewoon starten en wegrijden, zoals bij een auto?
Wij raden sterk aan om je motor voor elke rit op te warmen. Het stalen motorblok van je motor is, in tegenstelling tot bij een auto, direct blootgesteld aan de elementen. Metaal zet uit en krimpt bij temperatuurverschillen. Laat je motor daarom een paar minuten warmdraaien – de tijd die je nodig hebt om je jas, helm en handschoenen aan te trekken is meestal voldoende. Dit is een goede gewoonte die bijdraagt aan het behoud van je motor. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Smeer je ketting ongeveer elke 400 km, wat overeenkomt met ongeveer elke tweede tankbeurt. Wij raden automatische kettingsmeersystemen af, omdat we daarmee slechte resultaten hebben gezien. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Dit kun je controleren door de ketting met je voet van onderen op te tillen. Controleer de spanning alleen als je de ketting hoort slaan tijdens het rijden of als het lijkt dat er meer dan 30 mm speling is. Raadpleeg je gebruikershandleiding voor model-specifieke instructies voor het spannen van de ketting. Let goed op dit punt – we hebben gevallen gezien waarin een losse ketting is gebroken en door het motorblok is geslagen, met ernstige schade als gevolg. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
Dit model is zeer zuinig en heeft een brandstoftank van 7,2 liter. Je kunt gemiddeld 320 km rijden tussen tankbeurten. Het verbruik bedraagt 2,1 liter per 100 km. - Welke kleurvarianten zijn beschikbaar?
De momenteel beschikbare kleuren zijn glanzend zwart, middengrijs, felgroen en glanzend wit. - OFFICIËLE VIDEO
https://youtu.be/WXkL6OYXqUQ
Specificaties BENELLI TORNADO NAKED
