BENELLI 752S
Omschrijving BENELLI 752S
Benelli 752S – Pure kracht, strak in stijl
De Benelli 752S brengt Italiaanse flair en rauwe power samen in een compacte, gespierde naked bike. Deze motorfiets markeert Benelli’s terugkeer in het segment van de medium-large roadsters – en hoe!
Aangedreven door een 750 cc vloeistofgekoelde paralleltwin levert de 752S 77 pk puur rijplezier. De progressieve vermogensafgifte zorgt voor controle én adrenaline, of je nu door de stad rijdt of bochten pakt op buitenwegen.
Met zijn robuuste trellis frame, moderne LED-verlichting en strak digitaal dashboard is deze machine klaar om te presteren én op te vallen.
Ook beschikbaar in een 35 kW-versie voor A2-rijbewijs.
Benelli 752S Wit
De Benelli 752S heeft een modern ontwerp met sportieve, fascinerende lijnen en is een naked motorfiets die op het eerste gezicht boeit. Het buisvormige trellisframe omsluit een nieuwe Benelli 750 cm3 tweecilinder viertaktmotor die garant staat voor absoluut rijplezier. Een gespierde roadster in de pure Italiaanse traditie, die sensatie en emotie combineert.
Features
Stijlvol design, de scherpe en sportieve lijnen van de 752S laten niemand onberoerd. Deze motor trekt overal de aandacht op open wegen of in het dagelijkse het stadsverkeer.
Digitaal dashboard
Het TFT-scherm biedt twee modi, met automatische omschakeling tussen dag- en nachtzicht, voor perfecte aflezing in alle omstandigheden.
Brembo remschijven
De 752S is uitgerust met een betrouwbaar Brembo remsysteem met een semi-zwevende dubbele remschijf met een diameter van 320 mm vooraan en een remschijf met een diameter van 260 mm achteraan.
Specificaties
Vering vooraan upside Down vork van ø 50 mm
Vering achteraan swingarm met centrale schokdemper met regelbare veervoorspanning
Voorrem dubbele zwevende schijf ø 320 mm met vierzuiger remklauw en ABS
Achterrem enkele schijf ø 260 mm, zwevende remklauw met enkele zuiger, ABS
Cilinderinhoud 754 cc
Boring x slag (mm) 88 mm x 62 mm
Geschat vermogen 56 kW (76 pk) @ 8500 t/min 35 kW (46 pk) @ 6500 t/min
Max. Koppel 67 Nm (6,8 Nm) @ 6500 t/min (51 Nm)Versnellingsbak 6 versnellingen
Zithoogte 810 mm
Wielbasis 1460 mm
Rijklaargewicht 226 kg
Tankinhoud 14,5 liter
Lengte/Breedte/Hoogte 2130 mm / 810 mm / 1100 mm
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)
- Wat zijn de service-intervallen voor mijn nieuwe motorfiets?
De eerste onderhoudsbeurt moet plaatsvinden net vóór de 1000 km. Wij raden aan dit tussen de 900 km en 1000 km te doen. Daarna moet je je motor elke 6000 km of elke 6 maanden laten onderhouden, afhankelijk van wat het eerst voorkomt. - Moet ik mijn motorfiets bij een erkende dealer laten onderhouden om garantievoordelen te behouden?
Ja, je motor moet bij een erkende dealer worden onderhouden. De onderhoudsbeurt wordt automatisch online geregistreerd binnen het dealernetwerk. - Blijft de fabrieksgarantie geldig als ik een aftermarket uitlaat laat monteren?
Ja, een aftermarket uitlaat heeft geen invloed op je garantie, op voorwaarde dat deze wordt gemonteerd door je dealer. - Heeft mijn motorfiets tubeless banden en wat zijn de voordelen daarvan?
Ja, de Benelli 752 S is uitgerust met tubeless banden. Bij een lek kun je eenvoudig een bandenreparatieset gebruiken om het gat te dichten en de band op te pompen met een kleine reiscompressor. Banden met binnenband zijn moeilijker tijdelijk te repareren langs de weg, maar kunnen permanent worden hersteld door simpelweg de binnenband te vervangen. - Moet ik de motor van mijn nieuwe motorfiets inrijden of gebeurt dit al in de fabriek?
Er zijn veel artikelen online over motoren die in de fabriek worden ingereden, maar wij raden onze klanten sterk aan om hun motor zelf in te rijden tijdens de eerste 1000 km. Rijd rustig en vermijd hoge toerentallen. Ga niet boven 1000 toeren onder het rode gebied van je toerenteller (bijvoorbeeld: als het rode gebied begint bij 9000 tpm, rijd dan niet boven 8000 tpm). Probeer ook het toerental te variëren tijdens deze periode (dus niet urenlang met hetzelfde toerental op de snelweg rijden), want dit kan op de lange termijn een "luie" motor voorkomen. - Is het belangrijk om mijn motor op te warmen of kan ik gewoon starten en wegrijden, zoals bij een auto?
Wij raden sterk aan om je motor voor elke rit op te warmen. De metalen onderdelen van een motorfiets zijn, in tegenstelling tot een auto, direct blootgesteld aan weersinvloeden. Metaal zet uit en krimpt bij temperatuurverschillen. Laat de motor enkele minuten opwarmen – de tijd die je nodig hebt om je jas, helm en handschoenen aan te trekken is meestal voldoende. Dit is een goede gewoonte en zorgt ervoor dat je optimaal voor je motor zorgt. - Hoe vaak moet ik mijn ketting smeren en wat is de beste methode?
Smeer je ketting ongeveer elke 400 km, wat neerkomt op ongeveer elke tweede tankbeurt. We raden automatische kettingsmeersystemen af, omdat we daar slechte ervaringen mee hebben gezien. De ketting moet ongeveer 30 mm speling hebben. Dit kun je controleren door de ketting met je voet vanaf de onderzijde op te tillen. Controleer de spanning alleen als je hoort dat de ketting tegen de motor slaat tijdens het rijden of als het lijkt dat de speling meer dan 30 mm is. In je gebruikershandleiding vind je instructies voor het spannen van de ketting die specifiek zijn voor jouw model. Besteed hier aandacht aan – we hebben gevallen gezien waarin een losse ketting brak en door het motorblok sloeg, met ernstige schade als gevolg. - Wat is het brandstofverbruik van mijn motorfiets?
Dit model is zeer brandstofefficiënt en heeft een brandstoftank van 14,5 liter. Gemiddeld kun je 300 km rijden tussen tankbeurten. Het verbruik is 5 liter per 100 km. - Welke kleurvarianten zijn beschikbaar?
De momenteel beschikbare kleuren zijn glanzend groen, glanzend zwart, middengrijs en glanzend wit. - OFFICIËLE VIDEO
https://youtu.be/EcD5JrDhQ1Y
Specificaties BENELLI 752S
