Winkelmand
Vanaf nu ook bereikbaar via WhatsApp op 033-4555710Vanaf nu ook bereikbaar via WhatsApp op 033-4555710

Zero DSR/X

Z-FORCE 75-10X-MOTOR

De DSR/X is uitgerust met de unieke Z-Force 75-10X-motor met directe aandrijving, die speciaal is afgesteld op de ontberingen van het navigeren op ruig terrein. De Z-Force 75-10X levert 225 Nm koppel en 100 pk direct vermogen, waarmee hij moeiteloos langs elk obstakel navigeert en een topsnelheid van 180 km/u haalt. Dit alles wordt door Zero's befaamde interne permanente magneet synchrone AC-motor en een passief luchtgekoelde, compacte constructie die toonaangevende prestaties en efficiëntie levert, terwijl er vrijwel geen preventief onderhoud nodig is.

GEKOPPELD REMSYSTEEM

De DSR/X is onze eerste motorfiets met een gekoppeld remsysteem. Het systeem wordt aangestuurd door het geïntegreerde geavanceerde stabiliteitscontrolesysteem van Bosch en treedt onmiddellijk in werking wanneer het verlies van tractie of slippen constateert. Het systeem geeft direct de juiste hoeveelheid remkracht (gelijktijdig) op de voor- en achterrem, wat voor extra controle zorgt bij het klimmen of dalen op steil, onverhard terrein.

BOSCH VEHICLE HOLD BRAKING

De remfunctie Vehicle Hold wordt ingeschakeld als je op een steile helling tot stilstand komt door de remhendel helemaal in te drukken en weer los te laten. Deze functie dient als tijdelijke parkeerrem, zodat de rijder in staat is om op een steile helling de nodige aanpassingen te doen. Als de gashendel wordt ingeschakeld, worden de remmen automatisch gedeactiveerd, wat een soepele start op een steile helling mogelijk maakt. Bovendien schakelt de remfunctie Vehicle Hold van Bosch automatisch uit en wordt de remdruk vrijgegeven als er een minuut voorbij is. 

GATES CARBON BELT DRIVE

Zero is de samenwerking aangegaan met Gates Carbon Belt Drive, wereldleider op het gebied van riemaandrijvingstechnologieën voor powersport, om een geheel nieuw riemaandrijvingssysteem voor de DSR/X te ontwikkelen. De riemaandrijving voor de DSR/X is breder, sterker en geschikter dan ooit met grotere, gepoorte tandwielen om de buigingshoeken te verkleinen en vuil uit de aandrijflijn te verwijderen. Deze combinatie resulteert in een duurzamer aandrijfsysteem dat minder gevoelig is voor de ontberingen van het ruigste terrein als ooit tevoren.

RIJDMODI

Een volledige reeks voorgeprogrammeerde rijmodi, waaronder de Sport-, Street-, Eco-, Rain- en Canyon mode, zijn tijdens het rijden te selecteren via de dashboardinterface van Zero en aan te passen via de next gen app  verkrijgbaar voor iOS en Android. Naast deze ingebouwde modi kun je eigen modi creëren, waardoor oneindig veel rijprofielmogelijkheden mogelijk worden die aan individuele rijstijlen of omstandigheden tegemoet komen. Met de gloednieuwe offroad mogelijkheden kun je ook Offroad traction aan een van de voorgeprogrammeerde modi toevoegen, zodat je een nieuwe mate van controle bereikt in omstandigheden met weinig of variabele grip van welke aard dan ook, ongeacht de rijmodus. Elke modus heeft een ander prestatieprofiel, waarin de nadruk op verschillende belangrijke gebieden ligt, zoals topsnelheid, koppel, remmen, battery regeneration, tractiecontroles en zelfs kleur- en grafische veranderingen. Gebruik een van onze voorgeprogrammeerde modi of stel je eigen modus samen via de app. 

CYPHER III+

Bij de Adventure Sports avontuurlijke ervaring van Zero draait alles om het meest intelligente besturingssysteem voor motorfietsen dat vandaag de dag beschikbaar is. Naast de verschillende beschikbare aanpassingsmogelijkheden wordt een reeks upgrades aangeboden die een diepgaandere aanpassing van diverse prestatiecriteria mogelijk maken. Bij de DSR/X zijn alle Cypher III+-upgrades inbegrepen. De upgrades omvatten sneller opladen en een grotere accucapaciteit, turn-by-turn navigatie op het dashboard en een parkeermodus die een langzame achteruitversnelling biedt om langs een lastig obstakel te manoeuvreren of om op een krappe plek te parkeren. 

BOSCH MOTORCYCLE STABILITY CONTROL (MSC)

DOOR DE VOORTDURENDE INPUT VAN SENSOREN ONDERSTEUNT DE ON-/OFFROAD MSC VAN DE DSR/X DE RIJDER DOOR TE ASSISTEREN BIJ HET OPTREKKEN, REMMEN EN BIJ HET NEMEN VAN BOCHTEN OF HET RIJDEN OP RECHTE STUKKEN, ONGEACHT HET TERREIN EN DE OMSTANDIGHEDEN. HET MSC-SYSTEEM VAN BOSCH STAAT BEKEND OM DE DYNAMISCHE ACCELERATIE EN VERBETERDE STABILITEIT, EN WORDT GECOMBINEERD MET DE CYPHER III+ VAN ZERO, OM ZO DE VOLLEDIGE CAPACITEITEN VAN DE OFFROAD MSC BESCHIKBAAR TE MAKEN. HET RESULTAAT VAN DEZE COMBINATIE VAN TOONAANGEVENDE TECHNOLOGIEËN: ONGEËVENAARDE ABS VOOR RECHTE STUKKEN EN REMCONTROLE IN BOCHTEN, TRACTIECONTROLE EN KOPPELCONTROLE, ALLEMAAL OM DE RIJDER MAXIMALE CONTROLE EN VEILIGHEID TE BIEDEN. 

SHOWA-VERING

De geheel nieuwe voor- en achtervering  is afgestemd om het rubber op de weg te houden en voor een beheerste, comfortabele en wendbare rit over de snelweg. Het zorgt tevens voor ongekende mogelijkheden op onverharde wegen. De volledig instelbare veerwegen van 190 mm aan de voorkant en 190 mm aan de achterkant zorgen voor de extra vering die nodig is voor offroad terrein. De achterschokdemper heeft een met de hand verstelbare veerwegspanning om onderweg de perfecte rijhoogte in te kunnen stellen op basis van de belasting.

CHASSIS

Het stalen vakwerkframe ondergaat intern een voortdurend, iteratief ontwerpproces om de sterkte te maximaliseren en tegelijk het gewicht zoveel mogelijk te beperken. De aandrijflijn is perfect verdeeld, wat resulteert in een gewicht-geoptimaliseerd/massa-gecentraliseerd ontwerp. Daarnaast is het frame van de DSR/X geoptimaliseerd voor avontuurlijke ritten, dankzij de verplaatste  motor controller om meer bodemvrijheid te bieden. Gecombineerd met een coaxiale dubbele achterbrug en de adventure-vering van Showa levert dit een wendbare en gecontroleerde rijervaring op. De DSR/X beschikt verder over verschillende opbergvakken met een totaal opslagvolume van 28 liter. 

ACCESSOIRES ONTWORPEN VOOR NOG MEER AVONTUUR 

De DSR/X is voorzien van avontuurlijke accenten die de rijder een bijzondere ervaring bieden, zoals meerdere opbergvakken en een verstelbaar windscherm. De motorfiets kan daarnaast worden uitgerust met een hele reeks doelgericht ontworpen accessoires, die zowel de mogelijkheden vergroten als de avontuurlijke stijl accentueren. Optionele accessoires zijn onder meer zadeltassen, een beschermplaat, windscherm, afdekzeil, motormat, topkoffer, extra laad mogelikheden  en meer. Ga naar zeromotorcycles.com/nl-nl/accessories om alle beschikbare aanpassingsupgrades te zien.

ZF17,3 KWH-ACCU

De Z-Force 17,3 kWh is onze grootste accu en maakt zijn debuut in de gloednieuwe DSR/X. Met de optionele Power Tank* is de DSR/X geconfigureerd met een accu van 21 kWh. Het toonaangevende vermogen en de energiedichtheid, gecombineerd met een aluminium koelbehuizing en thermische overdrachtsinterface, garandeert een consistente koeling van de cellen en maximale langetermijnprestaties van de aandrijflijn. Alle genoemde resultaten zijn gebaseerd op uitzonderlijke  testcondities. De werkelijke actieradius kan variëren op basis van allerlei factoren, zoals het gewicht van de rijder, de wegomstandigheden, het weer, hellingen, constante snelheden, etc. Elke rijder zal waarschijnlijk een iets andere actieradius ervaren.

SNELLAADSYSTEEM

Met ons schaalbare snellaadsysteem kan de motorfiets worden geconfigureerd voor verschillende oplaadniveaus. De DSR/X 6kW wordt door de inbegrepen Cypher-upgrade opgewaardeerd tot 6,6 kW. Daarnaast is er een 6kW-oplaadmodule verkrijgbaar (installatie door de dealer is vereist) die tot 12,6 kW kan bereiken. (In ca. 1 uur opladen tot 95%). De DSR/X kan ook via een huishoudelijk stopcontact van 220 V in de garage in ongeveer 2.7 uur worden opgeladen.

VOORTDUREND GROEIEND L2-OPLAADNETWERK

Naast de jaarlijkse groei van 8% neemt zowel de particuliere als de openbare oplaadinfrastructuur toe. Leiders op het gebied van oplaadpunten voor elektrische voertuigen, zoals Rivian, werken aan hun eigen netwerk van waypoints die compatibel zijn met L2-motorfietsen van Zero. In Europa neemt het aantal oplaadpunten snel toe tot bijna 400.000 stuks. Door middel van apps als Plugshare kunnen rijders oplaadpunten in de buurt vinden.

Zero DSR/X

Vanaf (adviesprijs) € 26.995,-

Private leaseprijs € 485,-

Zakelijke leaseprijs € 398,-

Lease prijs per maand op basis van 4000 KM en 60 maanden 

Opties en accessoires

Opladen
- EU-stopcontactadapter + € 530,-
- EVSE kabel + € 303,-

Power
- 6KW Rapid charger adventure + € 3025,-
- Power tank adventure + € 3505,-

Storage
- Top case kit adventure + € 595,-
- Montagekit voor zijkoffers + € 350,-
- Zijkoffers links en rechts + € 995,-

Design
- Achterbrugspoelen + €45,-
- LED knipperlichten transparant + € 139,-
- Smoked led turn signal (set) (2) + € 139,-
- Reservoirdop voor + € 39,-
- Reservoirdop achter + € 39,-
- Remhendel + € 129,-
- Zwarte passagierssteunen + € 149,-
- Zwarte achtersets + € 189,-
- Zwarte stofkap + € 55,-
- Middenstandaard + € 259,-
- Mistlichten + € 595,-
- Framebescherming kit adventure + € 295,-
- Draadspaakwielen set + € 1399,-
- Bodembeschermplaat + € 229,-

Garage
- Spanningstester aandrijfriem + € 35,-
- Zero smartphone mount van Ram + € 80,-

Performance
- Adventure kettingkit + € 499,-
- Pirelli scorpion rally + € 449,-

Comfort
- Touring windscherm + € 189,-

 

Inclusief btw en aflevering aan de dealer. Mogelijk zijn er extra kosten voor het afleveringsklaar maken, transport ter plaatse en de kentekenregistratie. Een verwijderingsbijdrage voor de batterij van €100 tot € 200 (excl. btw) is van toepassing, afhankelijk van het batterijformaat. Controleer dit bij uw plaatselijke dealer.

Onze website maakt gebruik van cookies om de beste gebruikerservaring te bieden. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met de standaard instellingen. Bekijk hier ons privacybeleid.